google alternatīva

10 SEO mīti. Kas ir SEO – kailā patiesība.

kas ir seo
Es mīlu SEO. Man patīk runāt par SEO. Un tie kuri neko nesaprot par SEO – patiesībā  ir ļoti jauki cilvēki. Viņi pavisam noteikti smaidīs un mās ar galvu, kamēr es viņiem stāstīšu par SEO, un tas nekas, ka viņi neko no tā nesapratīs…
 No citas puses skatoties, ir arī SEO „eksperti” (tie kuri par SEO ir uzzinājuši no kaimiņu Pētera) kuri pavisam citādāk attiecas pret SEO.
Tie ir jauki, bet diemžēl apmānīti cilvēki, kuri uzskata, ka SEO ir kaut kas pa vidu starp pilsētas leģendām un finanšu piramīdām.
Tāpēc šis raksts ir domāts tiem, kuri neko nezin par SEO un vēlas saprast, kas tas ir un kam tas patiesībā domāts.

  1. SEO tas ir “uzmetiens”.

Tiešām?
seo rādītāji
Attēlā ir parādīts, kā pieaug organiskais trafiks (apmeklējums no Google, Bing, Yahoo)attiecībā uz moz.com. Daudzi vietņu īpašnieki cer sasniegt vismaz kaut ko līdzīgu, bet tikai daži saprot, ka tam ir nepieciešamas patstāvīgas investīcijas SEO, kā obligātai mārketinga stratēģijas sastāvdaļai.
Diemžēl  ļoti daudziem uzņēmējiem ir bēdīga pieredze no SEO pakalpojumu pirkšanas, kad pašpaslavinātie „eksperti”  un „doktori”  paņēmuši naudu tā arī nekādu reālo ieguvumu nav devuši.  Ja Jūs maksājat 50 EUR mēnesī par SEO pakalpojumiem, tad 99% gadījumos Jūs tiksiet apmānīti.
Tas nav SEO.
Visdrīzāk, šo mītu ir izdomājuši tikai tie, kuri cer kādreiz gūt  panākumus,  nepieliekot tam nekādus pūliņus.  Taisnības labad jāsaka, ka ir atsevišķi gadījumi, kad atrisinot vienkāršus tehniskas dabas jautājumus, šīs vietnes tiešām sāk ģenerēt organisko trafiku.
Google paši ar visu tiks skaidrībā.
Nekad. Nekad neuzdrošinieties tā domāt!
Pārāk daudzi vietņu īpašnieki tā domājot, atver Google Analytics, redz tieši šādu apmeklējuma statistiku, kā tas ir attēlots.
SEO apmeklējums
Daudzi vietņu īpašnieki un arī to izstrādātāji ļaujas kārdinājumam izveidot miljons lapas, tās atdot Google indeksācijai un lūdzas, lai mistiskais Google algoritms nogādā šīs lapas tikpat daudziem miljoniem ieinteresēto cilvēku, cerot, ka Google visu smago darbu izdarīs viņu vietā.
Google ir gudrs, bet Google nav burvis.
Šajā apgalvojumā ir izlaists tas fakts, ka Google tāpat kā visi pārējie meklēšanas dzinēji cenšas imitēt cilvēcisko rīcību, kad tiek izvērtēts lapas saturs un izmanto cilvēku saņemtos signālus, lai konkrēto lapu varētu indeksēt un attiecīgi arī mainīt lapas pozīcijas savos meklēšanas rezultātos.
Katra lapa kura nokļūst meklēšanas rezultātos ir unikāla un tādai tai arī jābūt, bet pievienojot dažus tehniskos momentus, mēs palīdzam meklēšanas dzinējam saprast ar ko mēs atšķiramies no citām, līdzīgām lapām. Ja Jūs savā „Interneta mārketingā”  cerat uz fortūnu, tad man būs Jūs jaapbēdina – nekas Jums nesanāks.
  1. Mēs jau vienreiz uztaisījām SEO!
Malači. Tagad ejat uz veikalu un nopērkat sev cepumus.
SEO ir bijis darīts
Ir mazliet skumji redzēt ainu, kad apmeklējums lēnam, bet krīt. Un tā tas notiks kamēr Jūs savu saitu būsiet pametuši un ar to patstāvīgi nenodarbosieties.

Kāpēc ir svarīgi nodarboties ar  savu mājaslapu?

Ienākošo saišu atmiršana un samazināšanās
Konkurenti attīsta savus interneta resursus
Internetā tiek patstāvīgi publicēti jauni un interesanti materiāli (arī šis)
Meklēšanas dzinēju algoritmi patstāvīgi pilnveidojas
Jūsu kontents noveco
Un tā var turpināt….
Tikai ļoti nelielam skaitam vietņu nav vajadzīgas patstāvīgas SEO investīcijas, un tam būs nepieciešam tikai vienreiz gadā pārskatīt savu SEO stratēģiju un rādītājus.
Visiem pārējiem der iegaumēt – vienreizējs SEO nestrādā.

Vietņu virzīšana, izmantojot saites,  vairs nestrādā (laikam jau miljono reizi)

Dziļa nopūta…
Pavisam nesen SEO pasaulītē bija novērojama panika kad Džons Millers izteica apgalvojumu, ka viņi grib atbrīvoties no saišu ietekmes. Daudzi šo izteikumu uztvēra ļoti kritiski un panikā sāka jautāt citiem, kāpēc Google tagad par to viņus taisās sodīt.
ienākošās saites
Bet faktiski, nekas tā īsti arī nav mainījies. Meklēšanas dzinēji ņem vērā ienākošo saišu masu, analizē to kvalitāti un tas ir ļoti
nopietns faktors, lai izmainītu savus rezultātus Google meklēšanas rezultātu lapās. Stratēģija kura
paredz ienākošo saišu masas palielināšanu vēl joprojām ir legāla, un tas ir laika gaitā pārbaudīts, efektīvs, instruments vietnes virzīšanā!
  1. Es gribu būt TOP1  Googlē!
Aizmirstam.
Es jau šeit iepriekš rakstīju, nu nevajag Jums to un viss, nevajag Jums būt Google TOP 1. Kāpēc to nevajag prasīt un, kā tas izskatās, te būs klasisks
piemērs.
googles top 1
Kā redzams „SEO”,  kā pieprasījums var  ģenerēt ļoti daudz apmeklējumus, ja tas ir TOP1, bet ja paskatās kā veidojas pieprasījumu aste, tad ir skaidrs, ka pārējie kopā ņemtie atslēgvārdi,  kuri ir mazāk pieprasīti, bet attiecas arī uz šo pašu nišu, var apmeklējumu padarīt vēl lielāku.  Tāpēc beidzat mocīt SEO speciālistus un mānīt paši sevi.
Visa patiesība slēpjas tajā, ka radot spēcīgu kontentu attiecīgajai nišai Jūs vienmēr pretim saņemsiet attiecīgu apmeklējuma pieaugumu.
Brīnumi sāk notikt tikai tajā brīdī, kad apmeklētāji apmeklē Jūsu vietni, jo tā apmierina viņa vajadzības, un nevis tāpēc, ka veidojot saturu Jūs esat salikuši tur vajadzīgos atslēgvārdus.
Google neieredz SEO.
Man liekas, ka tā ir bijis vienmēr.
Šobrīd var novērot Google toleranci attiecībā uz šo apgalvojumu.
  •  Google droši apgalvo, ka SEO „potenciāli
    var uzlabot Jūsu vietni, un ieekonomēt laiku” un ka daudzi SEO speciālisti
    „sniedz vērtīgus pakalpojumus”. Google iesaka „ja Jūs domājat par SEO, tad
    jo ātrāk Jūs tam ķersaties klāt – jo labāk”
  • Google pat ir izstrādājuši
    savu SEO metodoloģiju. Lai arī tas ir pavecs dokuments un es jau esmu šo
    dokumentu pilnveidojis aprakstot to savā  SEO manuālī, šie padomi var
    pamudināt ļoti daudzus vietņu īpašniekus.
Ir acīmredzams, ka Google atbalsta SEO, un tāpēc ir acīmredzams, ka Googlei nepatīk kad ar viņu rezultātiem ļaunprātīgi manipulē. Daudzi cilvēki tāpēc arī neredz atšķirību starp nopietnu ieguldāmo darbu, kuru iegulda SEO speciālists,  un banālu spamošanu, kuru veic dažnedažādi SEO darboņi.

Google „atbildes” –nogalina SEO

Tas ir kaut kas līdzīgs sliktam SEO speciālista  sapnim, kad ievadot jautājumu  lietotājs saņem tiešu atbildi no Google, tā vietā, lai pārietu uz kādu vietni. Vēl šausmīgāk, tas ir tādos gadījumos, kad Google aizņem visu nišu, piemēram: laika prognoze, hipotēkas kalkulators vai dziesmu vārdi  u.t.t.
Realitātē tas ir mazliet savādāk,  apmeklējums turpina augt. Jo:
  • Interneta aktivitāte
    turpina augt un arī meklēšanas aktivitāte pieaug, it īpaši mobilajam
    trafikam. Tas liecina par to, ka lietotāji izmanto daudz vairāk ierīču,
    lai piekļūtu Internetam.
  • Pēc MozCast pētījumu
    rezultātiem, Google atbildes skar tikai 5% rezultātu.
  • Stone Template pētijums
    pierādīja, ka Goolge atbildes parādās kopā arī ar citu resursu rezultātiem
    74% gadījumu
Pēc neoficiāliem datiem ir zināms, kad gadījumos kad meklēšanas rezultātos ir pieejama opcija Google „atbilde”, tad lietotāji cenšās pāriet tieši uz turieni.
Cilvēki meklē atbildes uz saviem jautājumiem, bet viņi grib redzēt arī saita nosaukumu uz kurieni viņi tiks novirzīti.
SEO tie ir triki
Nopietni?
Kas ir triki? Tas ir tad, kad SEO speciālisti saredz iespēju SEO manipulācijām, par kurām Google uzreiz soda.
Es domāju, ka problēma slēpjas tajā, kad ļoti daudzi programmētaji un saitu veidotāji domā:  SEO tas ir kaut kas līdzīgs tam – kā paaugstināt pozīcijas saliekot pareizos meta tegus.Jā…. un Latvijā tā domā praktiski visi programmētāji, to es esmu novērojis personīgi, kad izstrādātāju kantoris piedāvā arī SEO „pakalpojumu”, kas tieši šādā veidā arī tiek izpildīts.
Der atcerēties un iegaumēt  – programmētājs nav SEO speciālists ,tāpat kā automehāniķis nav  F1 pilots, kaut gan viņi kopā cīnās par rezultātu.
Nē, SEO nav tamlīdzīgs brīnums.
Īsts SEO ir – Jūsu satura pareiza organizēšana, kas to padara ērtāku lietotājiem uzlabojot viņu lietošanas pieredzi ar Jūsu vietni.
 
Īsts SEO sevī ietver:
·
Satura radīšanu, kas palīdz atrisināt
apmeklētāja jautājumus
·
Padarīt saturu pieejamāku, gan apmeklētājam, gan
meklēšanas dzinējiem
·
Uzlabojot vietnes izveides arhitektūru un
vietnes lietojamību
·
Datu strukturizāciju intuitīvai un tiešai pasniegtās
informācijas uztveramībai.
·
Vietnes adaptācija, lai saturs būtu viegli
padodams tālāk sociālajos tīklos.
·
Snipetu organizācija un vietnes pozīciju maiņas
uzlabošana meklēšanas rezultātos.
·
Tehnisko standartu ievērošana, lai palīdzētu
meklēšanas dzinējiem labāk uztvert vietnes revelantumu.
·
Vietnes darbības uzlabošana, piemēram vietnes ielādes laika samazināšana
·
Satura pasniegšana auditorijai to popularizējot un apmeklētāju pievilināšana izmantojot dažādus kanālus, kur var pieminēt vietni.
Katrs no šiem punktiem ir vērtīgs pats par sevīm.  Uzlabojot savas vietnes saturu Jūs pat varat nenojaust, ka Jūs darāt SEO speciālista darbu. Bet lai kā arī tur nebūtu, ja jūs to turpināsiet darīt patstāvīgi,  Jūs izbaudīsiet sava darba augļus.
Pagerank
Par laimi, Google vairs par Pagerank nerunā jau apmēram divus gadus, un vispār izvairās to pat pieminēt. Bet,  vēl joprojām,  ļoti daudzi servisi izmanto šo rādītāju, lai varētu kaut kā manipulēt ar nepieredzējušu lietotāju. Par Google Pagerank mītiem un patiesību, es rakstīju iepriekš. Google Research izstrādātie rīcības modeļi, uzskatāmi pierāda, kāpēc agrāk tik ļoti šim jēdzienam uzticējās.

Sociālie tīkli un to signāli neietekmē SEO

Lai atspēkotu šo mītu laikam būs nepieciešami tikai fakti un skaitļi.
Lai arī Google paziņoja ka Facebook like un  Twitter ziņojumu skaits  tieši neietekmē meklēšanas rezultātus, realitāte ir mazliet savādāka, un šāds apgalvojums ir tikai pa pusei  patiess. Tā ir patiesība, ka dalīšanās un sekotāju skaits neietekmē Google algoritmus, bet to var ietekmēt ar konta autoritāti un citiem faktoriem.
smm-SEO-efekts

 

No citas puses skatoties, augsta sociālo tīklu aktivitāte var pozitīvi atsaukties uz Jūsu SEO.
Jo sociālā aktivitāte atrisina uzreiz divus svarīgus uzdevumus, ar kuriem saskarās klasiskais SEO.
  • Meklēšanas dzinēji  ātrāk atrod jaunu saturu un to spēj ātrāk indeksēt.

  • Satura izplatību, kas sevī ietver ienākošo saišu daudzuma palielināšanos.

Vislabāk to spēja izskaidrot AJ Kohn savā “SEO Signals and SEO” rakstā, kuru var palasīt šeit.
Noslēgumam vēl pārs izplatītākie mīti par SEO
  1. Google neizmanto informāciju kura tā izmanto saviem meklēšanas rezultātiem, ņemot par pamatu apmeklētājus/ to daudzumu/ lietojamību.
  2. Disavow serviss – nestrādā
  3. SEO – tas ir pasākums,  ko jāizdara (vai jānopērk) vienreiz, un kuram pateicoties visu palikušo dzīvi varēs sev applaudēt.
  4. Mīts par to, ka nav vērts iegūt vairāk par vienu saiti no konkrēta domēna, jo pārējās saites nenodos saitei papildus svaru.
  5. Lapas kuras reklamējas Adwords, Google acīs ir daudz labākas.
  6. Saturs ir karalis.
Posted in SEO and tagged , , , , , .

16 Comments

  1. Apjomigs un izskaidrojošs raksts, nav skaidrs, kas sastāda seo izmaksas un kāpēc seo par 50 eiro mēnesī būs sliktāks par seo kurš maksās 500 eiro?

    • Jāpiekrīt, ka formulējums nebija veiksmīgs. Doma bija sekojoša: Ko Jūs, kā lapas īpašnieks gaidāt no SEO speciālista par 50 EUR mēnesī, un kas tiks paveikts. Ja tas ir viss SEO komplekss, tad šāds cipars nav reāls. Ja SEO speciālists 1x mēnesī apskata Jūsu lapu, tad tas varētu atbilst īstenībai.

  2. Sveiks, Gati! Paldies par rakstu.

    Vēlējos atbildēt uz Verion jautājumu:

    "nav skaidrs, kas sastāda seo izmaksas un kāpēc seo par 50 eiro mēnesī būs sliktāks par seo kurš maksās 500 eiro?"

    Nevar kvalitatīvi SEO darīt par 50Eur/mēnesī 🙂

    SEO sastāv no vairākām daļām un optimizējot savus affiliate projektus vidēji mēnesī arī budžets sanāk virs 500Eur/mēnesī (ieskatot savas darba stundas).

    Posmi (katrs no tiem ir pietiekoši laikietilpīgs)
    1. Atslēgvārdu analīze + izvēle, pašreizējās mājas lapas pozīcijas uz izvēlētajiem atslēgvārdiem;
    2. Konkurentu analīze;
    3. Mājas lapas onsite analīze (saturs, attēli, iekšējās saites, meta dati etc);
    4. Mājas lapas ārējo saišu analīze;
    5. Google analytics un Google Webmaster tools datu analīze;
    6. Ārējo resursu meklēšana, topiku meklēšana rakstiem;
    7. Ārējo saišu veidošana, aktīva darbība sociālajos tīklos, kas saskan ar SEO stratēģiju;
    8. Monitorings (pozīcijas, izviedotās saites, trafika dati).

    Tu pats redzi, ka diezvai šo visu kāds darīs par 50Eur/mēnesī 😀

    Tas tā pa lielam arī viss 😉

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *