Apmeklētāju psiholoģija – Kāpēc CTA pogai ir jābūt kontrastkrāsā?

Kā jau solīju iepriekš, tad šis posts būs piemērs, kā izskatīsies visi nākamie aprakstītie momenti kā uzlabot konversiju, izmantojot zināšanas psiholoģijā. Rakstu sērija turpināsies noteiktā secībā: virzoties no pārdošanas piltuves augšas uz leju, izskatot visus iespējamos momentus, jo ir svarīgi saprast, kāpēc apmeklētājs rīkojas tā vai savādāk, un kā likt viņam neapzināti rīkoties, tā kā ir iedomāts sākotnēji. Tā teikt – mārketings rullē, un apmeklētājs tiek konvertēts 😀

Izmantotās atsauces un avoti.

Piemērs:

ctapoga

Atsevišķi mārketologi ir vienkārši sajukuši prātā ar savām podziņām, lai arī tas dažreiz liek uzdot jautājumus par viņu psihisko veselību, tomēr tajā visā ir kaut kāda jēga un arī zinātnisks pamatojums.

Pogu tests aptver vairākas priekšrocības.

Piltuves iesākums: lielais vairākums izmaiņu pārdošanas piltuvē notiks tikai viena peles klikšķa dēļ, jo…

Ja palielinās konversiju koeficients pašā sākumā, tad katrā nākošajā pārdošanas piltuves posmā pāreju skaits tikai palielināsies. Attiecīgi – mums taču ir jāpiespiež apmeklētājam spiest uz tās pogas, lai beigās iegūtu vairāk pārdošanu, reģistrāciju u.t.t. )))

Pati vienkāršākā darbība: Pamainīt pogas krāsu ir vienkāršāk nekā mainīt visu vietnes struktūru, vai ne? Manā pieredzē bija nopietns korporatīvais klients,  kura pārstāvis skraidīja apkārt ar kaut kādas aģentūras izstrādāto, korporatīvo Pantones krāsu toņu rokasgrāmatu, un bakstot ar pirkstu centās pierādīt, ka šī teorija neiet kopā ar viņu izstrādāto izmantojamo krāsu koncepciju. Beigās saprotot, ka pret zinātni nevar atrast argumentus, piekrita, ka izmantojamā krāsa var būt arī cita. Bet, lai līdz tam nonāktu, bija jāsasauc gandrīz vai direktoru sēde. Rezultātā – konversiju rādītājs uzlabojās par 17%. Tieši tik vienkārši.

Lielāka izvēle: Jūs varat vienlaicīgi testēt vairākus pogu variantus izmantojot A/B testus, īsākā laika periodā. Jo ir jau vēl vesels pētījums par to, kādas krāsas, kādos gadījumos jāpielieto, tāpēc nepieciešami ir testi, testi un vēlreiz testi, lai saprastu, kura no krāsām strādā vislabāk.

Pamatojums

Jau sen atpakaļ, mūsu priekšteči ieguva vienu izdzīvošanai svarīgu īpašību – spēju atšķirt kontrastu apkārtējā vidē. Šī īpašība viņiem bija nepieciešama, lai varētu ievērot, piemēram: kādu plēsēju vai citas dzīvībai bīstamas pazīmes, un ja šādas īpašības nebūtu, tad viss būtu beidzies daudz bēdīgāk, un arī Tu diez vai šo blogu lasītu, jo Tevis vienkārši nebūtu.

Tomēr ir svarīgi saprast nevis to, ka pirmatnējie cilvēki kaut kur kaut ko pētīja, bet gan to, ka pateicoties dabīgajai atlasei un cilvēka evolūcijas procesam, mūsu uzmanību VIENMĒR pievērš lietas un priekšmeti, kuri ir vizuāli pamanāmi un izceļas apkārtējā vidē. Un šo nevar noliegt.

Izmantojiet šo īpašību sava resursa labā. Palieliniet pogu vizuālo pamanāmību. Izmantojiet krāsas kuras kontrastē ar pārējo jūsu vietnes vidi.

performance

Attēlā redzams, ka abos gadījumos poga ir novietota vienā un tajā pašā vietā, lai arī zaļā poga ir pamanāma, tās krāsa īpaši neizceļas.

Kas patiesībā notiek? Ja reiz apmeklētāji pamanīs, gan zaļo, gan sarkano pogas variantu, tad kāpēc sarkana krāsa būs vairāk efektīva? Atbilde slēpjas t.s. Processing fluency, jeb – informācijas uztveršanas vienkāršībā un ātrumā. Atsauce te: Alter & Oppenheimer, 2009

Šajā piemērā, sarkanās pogas ideja tiek uztverta ātrāk un vienkāršāk, jo pogas kontrasts mūsu smadzenēs dod signālu, ka tā ir jāpamana. Viss ir tieši tik vienkārši. Pateicoties kontrastam, mūsu smadzenēs informācija tiek apstrādāta daudz vienkāršāk un ātrāk, tāpēc pats pogas nospiešanas faktors mums pašiem liksies tikai dabisks.

Ir vēl arī trešais iemesls kontrastkrāsas pogu efektivitātei, bet mēs līdz tam nonāksim vēlāk.

Papildus resursi kurus var palasīt par šo faktoru, lai neteiktu, ka es te visu sagrābstījis pa internetu un tagad atrakstos muļķīgu secinājumu vadīts:

Nākošreiz turpināšu ar tēmu:

Kāpēc jāpalielina baltās krāsas laukums jebkurā vietnes lapā,

bet kā jau minēju iepriekšējā rakstā, rakstu sērija būs pieejama tikai tiem apmeklētājiem, kuri būs parakstījušies uz šī bloga jaunumiem un atstājuši savu e-pastu, tā teikt ekskluzīvs materiāls pa taisno meilā un nevis uzreiz vesels “palags” kuru tev būs slinkums lasīt, bet “ar karotīti ieliekot mutē”pa vienam, bet svarīgam momentam, lai arī tu varētu to pielietot savā praksē.

gribu

Jo labas lietas internetā apkārt nemētājas. Bet to taču tu zināji, vai ne? Nākamā sērija trešdien, jeb 21.10.2015. Bet TU jau zini kuri to izlasīs.

Posted in Interneta mārketings and tagged , , , .

2 Comments

  1. Gati, ko Tu saki par to, ka dažas digitālās aģentūras – svaigus, tikko pieņemtus gurķus, kas nupat izgājuši praksi, uzreiz pasludina par ekspertiem?

    Skatos, ka dažu vadošo aģentūru kolektīvs sastāv tikai no šādiem “ekspertiem”.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *