E-pasta mārketinga kļūdas Digitalā Mārketinga Specu izpildījumā.

 

epasta_mārketingsPareizs E-pasta mārketings vēl joprojām daudziem ir mistika, tāpēc parunāsim par grābekļiem uz kuriem daudzi Digitālā mārketinga speciālisti mīl uzkāpt ar apskaužamu regularitāti, veidojot savas E-pastu kampaņas.Ceru, ka pēc šī izlasīšanas daudzi no Jums sāks veidot savas E-pasta kampaņas pareizi. Un tas būs kopējs ieguvums visiem.


1.     E-pastu Izsūtīšana  bez saņēmēja piekrišanas.

Daudzi digitālā mārketinga speciālisti, ikdienā saka, saņemt SPAMU ir tik pretīgi, bet paši aizejot līdz ofisam nospiež pogu SŪTĪT, un atkal “aizdzen” tonnu nepieprasītu e-pastu uzņēmuma klientiem. Un, ja pat viņi ir klienti, vai Jūs esat prasījuši viņiem atļauju saņemt e-pastus, no Jums?

Par nopirktām e-pastu datu bāzēm es pat nerunāšu, tas ir spams vistīrākajā tā veidā. Tāpat kā Inbox.lv pakalpojuma „e-pastu izsūtīšana mūsu klientiem” izmantošana, arī ir tikai SPAMS un nekas vairāk, jo lietotājs, lai arī ir vēlējies dabūt tikai e-pasta adresi, viņš nav piekritis, ka viņa pastkastīti sāks piepludināt Jūsu e-pasti, kurus Jūs esat vienkārši nopirkuši no Inbox.lv, tāpēc nebrīnaties, ka Jūsu izsūtīto e-pastu kampaņas efektivitāte šādos gadījumos būs vienāda ar 0.

2.     Bezpersoniski e-pasti

Cilvēkam nav nekā patīkamāka, kā personīga uzruna, tāpēc izvairaties no e-pastu izsūtīšanas, ja tos nespējat personificēt. Daudzi arī nezin, ka personificēt ir iespējams arī izmantojot vārdus „Mēs”, „Jūs”.  Vārds „Es” arī ir personifikācija, un lai tā ir tikai elektroniska vēstule, tomēr saņēmējs to vienmēr novērtēs. Daudzi arī nezina, ka atsevišķos gadījumos personifikācija var izdarīt vairāk sliktuma, nekā labuma, piemēram saņemot e-pastu, kur uzrunā tiek izmantots saņēmēja kļūdaini uzrakstītais niks.

3.     E-pasti ar pielikumiem

Tādi e-pasti vienmēr lēnu ielādēsies, tāpat arī var vieglāk iekļūt SPAM filtrā. Tāpēc cenšaties šos pielikumus neizmantot, izmantojiet EMBBED kodu sniegtās iespējas.

4.     Slēptas „Atrakstīties” vai „Atteikties” saites

Digitālā mārketinga speciālisti reizēm rauj matus no galvas, lai tikai saglabātu sākotnējo e-pastu saņēmēju daudzumu, bet par cik nav īsti pārliecināti, cik pareizi būs viņu teksti, un kā tie spēs noturēt saņēmēju, dažreiz tīšām vai netīšām, ņem un šo svarīgo saiti noslēpj, pamainot tās šrifta lielumu vai arī to krāsu.  Nekas nespēj nokaitināt saņēmēju vairāk, ja tas nespēj atrast iespēju atrakstīties.  Tāpēc mans ieteikums  digitālā mārketinga speciālistiem: Ļaujiet iet prom tiem,  kuri nevēlas turpmāk saņemt  no Jums e-pastus un Jūsu e-pastu kampaņu rezultāti uzreiz uzlabosies.

5.     Steiga pirms nosūtīšanas

Uz šo iekrīt praktiski lielākā daļa nosūtītāju. Kāpēc? Elementāri. Ļoti daudzi pat neizmanto dažādus pārlūkus un servisus, kur nosūtīt testa e-pastu pirms tā nosūtīšanas saņēmējiem, un parādās kļūdas. Citur neatverās bildes, citur atkal nenostrādā saites, par gramatiskajām kļūdām pat nemaz nerunājot u.t.t. Tāpēc izveidojiet kontus dažādos servisos un pārbaudiet, kā izskatās Jūsu izsūtītais e-pasts, pirms to saņem pārējie.

6.     Nav vēstules struktūras

 

Pirms vēstules sastādīšanas ir svarīgi saprast, ar kādu mērķi tā tiks sūtīta. Visus e-pastus- VISI saņēmēji lasa pa diognāli, un ja pirmajā piegājienā, saņēmējs nesaprot par ko iet runa, viņš pāries pie nākamā e-pasta.
Atceraties par vēstules tēmas nosaukumu, tam ir  jāpalīdz saprast, par ko būs Jūsu e-pasts, tāpēc savus mārketinga trikus pataupiet piezemēšanās lapām, uz kurām saņēmēji pāries, ja e-pasts uzrunās.
Rakstiet īsi, ne vairāk par trīs teikumiem katrā rindkopā.
Un pats galvenais, e-pasta tekstam ir jābūt ļoti, ļoti viegli uztveramam (jā, pat vecmammai to jāspēj saprast)

7.     Attēli bez tekstiem

 

Ar  šo grēko praktiski visi digitālā mārketinga eksperti, jo viņuprāt pietiks ar saiti „Uzspied šeit, lai parādītu attēlus”, lai saņēmējs saprastu, ka tas ir svarīgi. Bet tā diemžēl nenotiek. Tāpēc pirms e-pastu nosūtīšanas Jūsu saņēmējiem jāatrodas dažādos saņēmēju sarakstos, lai e-pastus kuru saņēmēji vai nu nesaņem attēlus vai arī tos ir bloķējuši interneta trafika ierobežošanai, būtu saprotama arī visa e-pasta jēga.

8.     Tikai promo e-pasti

 

Tas ir tik izplatīts pārkāpums ko dara visi, bez izņēmuma,  LV atrodošies interneta veikali, kā e-pasts, tā – izpārdošana, vai atkal atlaides. Bet neviena e-pasta par to, kā pielietot to vai citu preci vai produktu, tā arī nav. Jo visu laiku gribās tikai pārdot. Un tad sākas saņēmēju atrakstīšanās, un neviens nesaprot, kāpēc tā notiek. Tieši tāpēc. Ja saņēmējs ir piekritis no Jums saņemt e-pastus, tad ne tikai tāpēc, lai vienmēr uzzinātu kad Jums būs izpārdošanas un atlaides, vai jauns pievedums, bet arī tāpēc, lai iegūtu sev noderīgu informāciju.

9.     Nav periodiskuma

 

Ja Jums jau ir e-pastu izsūtīšanas politika, tas ir labi, ja vēl nav, tad izstrādājiet precīzu plānu, kad, par ko un kam sūtīsiet e-pastus, daudzos CRM, un vietņu CMS sistēmu risinājumos tas jau ir iestrādāts, bet ja izmantojat tikai e-pasta mārketinga servisus, tad šāds saraksts Jums ir jāsastāda, jo tā ir viena no izplatītākajām kļūdām ko pieļauj ļoti daudzi – spontāna ideja „aizsūtam epastus saviem klientiem”. Atceraties, plāns par to cik bieži un par ko izsūtīsiet e-pastus palīdzēs Jums ietaupīt laiku un arī saņēmējam saprast, par ko no Jums sagaidīt e-pastu.

10.  Šaujam visu vienā reizē

Lielākā daļa darījumu tiek noslēgti tikai pēc 5-7 zvaniem vai tikšanās reizēm. Ar e-pastiem ir tieši tas pats. Tā ir visizplatītākā kļūda kuru pieļauj lielākā daļa, mēģināt saņēmēju pārliecināt par rīcību ar vienu e-pastu. Tā nenotiek praktiski nekad un to vajag iegaumēt. Izstrādājiet follow-up ziņojumu ķēdi, lai saņēmēju virzītu uz lēmuma pieņemšanu, nevis nogaliniet cerību ar vienu, vienīgu e-pastu.

11. Garlaicīgie dežūrziņojumi

 

Es pat nezinu ko teikt šajā gadījumā, bet šī kļūda  novērojama visu digitalā mārketinga speciālistu ikdienā. Un es pateikšu kāpēc.
Jo digitālā mārketinga speciālists sēž un domā tekstus savai jaunajai izpārdošanas vai jauna produkta kampaņai un viņam pat prātā neienāk, ka vajadzētu pamainīt tos tekstus e-pastos, kuri nāk uzreiz pēc preces pasūtīšanas, vai reģistrēšanās, u.t.t.  Dārgie Digitālā Mārketinga Speciālisti,  pārskatiet šos e-pastus, pievienojiet tur derīgus padomus, vai arī noderīgu informāciju un saites uz tiem,  ievietojiet kādu CTA un tas beidzot būs pilnvērtīgs E-pasta mārketings.

12. Atskaišu un statistikas rādītāju ignorēšana

Es pat nerunāšu par to, ka A/B Split testus neveic praktiski neviens Latvijas e-mail mārketeris,  bet tiek ignorēti pat elementāri analītikas rīki, kuri ir pieejami visiem e-mail mārketinga on-line servisiem.  Analīze ir ļoti svarīgs moments, lai saprastu, kurā brīdī ir Jums piemērotākais laiks e-pastu izsūtīšanai, par ko tiem ir jābūt un kāpēc tos atver, vai tieši otrādāk, no tiem atsakās. Un par šo atcerās tikai tad, kad kāds beidzot saprot, ka saņēmēju daudzums vairs  nav tāds, vai arī pirkumu skaits ir krities.
Posted in Email mārketings and tagged , .

5 Comments

  1. Ja man kaut viens i-veikals sūtītu e-pastus kā te uzrakstīts, es viņus lasītu katru reizi, bet laikam neviens to arī nedarīs.

  2. Gati, vēl pāris nedēļas .. un būs viens paliels Baltijas interneta veikals kas sūtīs jau mērķētus emailus. 🙂 Pāris nedēļas pagaidam. Ticu, ka “piešausim” targetingu tik ilgtermiņā, taču no jūnija jau jūsu pastkastēs 🙂

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *