Google palielinās mobile-friendly ietekmi uz SERP

Mājas lapas optimizācijas process ir faktiski – mūžīgs, to pierāda kārtējais  Google paziņojums, kuru jāņem vērā visu interneta vietņu īpašniekiem, kuri cīnās par maksimāli augstākajiem rezultātiem Google meklēšanas sistēmā.

Vakar, oficiālajā Google Webmaster blogā, parādījās ziņa ar nosaukumu „Turpinām veidot interneta vidi daudz draudzīgāku mobilajām ierīcēm”.

Kurā teikts sekojošais: „Pagājušajā gadā mēs sākām izmantot vietņu pielāgotību mobilajām ierīcēm, kā vienu no SERP faktoriem, mobilās meklēšanas rezultātos.

 Šodien mēs paziņojam, ka maijā mēs uzsāksim pakāpenisku mobilās meklēšanas rezultātu atjaunināšanu, palielinot šī faktora nozīmīgumu. Tas palīdzēs mūsu lietotājiem atrast vēl vairāk revelantas lapas, kuras ir piemērotas to aplūkošanai no mobilajām ierīcēm.

 Ja jūs vēl neesat  pielāgojuši savas vietnes, mobilajām ierīcēm, tad šos rezultātus arī nepamanīsiet”.

Par to cik svarīgi ir, lai vietne būtu ērti lietojama arī no mobilajām ierīcēm, es rakstīju arī iepriekš.  Tas, ka šis trafiks aug, ir skaidrs visiem. Bet daudzu vietņu īpašnieku vieglprātīgā attieksme, vienkārši novedīs pie tā, ka viņu pozīcijas vienkārši sāks lidot ārā no mobilajiem meklēšanas rezultātiem.

Mēs taču visi zinām, ka mājas lapu optimizācijas mērķis ir pārstāt maksāt (nu ja vien jūs vispār līdz tam esat nonākuši) Google, lai  vispār kāds to vietni arī atrastu.

Pagājušā gada 21. Aprīlī Google oficiāli paziņoja, ka launčo savu mobile friendly algoritmu, kurš tikai palaists visā pasaulē, visās valodās, kura mērķis bija ietekmēt meklēšanas rezultātus mobilajās ierīcēs, bet tikai uz atsevišķām vietnes lapām nevis uz visu vietni kopumā.

Acīmredzami, Google inžinieri pētīja jaunos datus un secināja, ka lielākā daļa vietņu īpašnieku tā arī neko neuzsāka, lai veiktu kādus uzlabojumus, un tagad izdomāja, ka vajag kaut kādā veidā pateikt paldies tiem, kuri tomēr ieklausījās un optimizēja savas vietnes, tāpēc jau maijā viņi redzēs pirmos, nopietnos darba augļus.

Lai arī es pats, jau no paša sākuma, šo blogu uzliku uz responsive dizaina, tomēr man tas nav tik būtiski (nē ir gan, jo es tak esmu digitālā mārketinga eksperts LOL, un man ir svarīgi, lai tu lasot arī šo rakstu no sava iPhone6, to varētu izdarīt pietiekami ērti), kā e-komercijas pārstāvjiem, kuriem ir kritiski svarīgi, (nu vismaz man tā liekas), saglabāt šīs pozīcijas un noturētu savus apmeklētājus.

mobileee

Pats smieklīgākais, ka jau gadu, laikam jau visi “mārketologi” šo jautājumu apspriež visos iespējamajos mītupos, bet reāli to izdarījuši vien atsevišķos  gadījumos.

Aizgāju un paceļoju pa dažu “digitālā mārketinga guru” mājaslapām… Ēēē džeki, hallooo, “saspiest” lapai izmēru un pateikt: “Vooou kā mēs esam pielāgojuši savu vietni mobilajām ierīcēm”, ir ne tas ka neprofesionāli, man vienkārši bail sāk palikt padomājot, ka jūs saviem klientiem stāstāt tieši tādas pašas aplamības un viņi taču jums piekrīt, jo nemaz nezina, kas ir un kas nav patiesībā.

Protams, man par to pat nebija šaubu,  izceļās visi nebanku kreditētāji, viņiem visiem (nu cik es ātrumā pārskrēju), ir pielāgotas mobilās versijas, jo iegrūst kādam kredītu, tas viņiem ir svētais grāls.

Bet savukārt starp autotirgotājiem, vienkārši neatradu nevienu, mobilajam piemērotu vietni, nevienam… bet nu labi, viņiem tāpat tur sēž mārketologi, kurus jau sen vajadzēja izmest no darba, tā ka es par to nebiju pārāk izbrīnīts, un visi tie džeki kuri pērk S63 meršus vai X6 vispār ikdienā staigā apkārt ar 22 collīgām planšetēm.

Bet tad padomāju, nu ja…mums tak ir arī interneta veikali, kuriem šis trafiks vismaz teorijā ir tikpat svarīgs, bet ko tu iedomājies? Ieeju es 1a.lv  un redzu,  nu īsāk sakot – neko neredzu, un man pārgāja vispār jebkāda vēlēšanās turpināt iepirkšanos. Domāju, nu viss, xnet.lv taču tādi progresīvie, lab lai arī jau pārdevās igauņiem tomēr liku uz viņiem lielas cerības. Ienācu…un tāpat arī izgāju… nu jūs sapratāt, par ko es.

Jau sāku domāt, bet tas taču ir ārprāts… cik lielu % daļu apmeklējuma viņi vienkārši laiž prom, un brīnās par sliktajiem  konversiju un pārdošanas rādītājiem, bet turpina klausīties sava mārketologa sacerējumos.

Un tad es atcerējos par 220.lv, par kuriem, es vēl ironizējot laiciņu atpakaļ  uzrakstīju vienu rakstiņu, ievadīju viņu adresi mobilajā. Tas bija apmēram tā: „Woooow, vot tas ir kruta”. Es biju vienkārši sakot – uz pakaļas. Jā, tieši tā… un tad es sapratu, kāpēc tik daudzi mobilo ierīču lietotāji tur burtiski laužās iekšā. Gan pārdomāta izklājlapa, gan katalogs, un pat mobilā aplikācija, kas atvieglotu dzīvi. Nē, es viņus nereklamēju, vienkārši es uzslavēju to cilvēku, kurš šo ideju viņiem izdomāja un arī realizēja dzīvē.

Tas arī īsumā viss. Kāds ir sausais atlikums? Izmanto laiku, kamēr tavs konkurents snauž un neko nedara lietas labā, un sāc rūpēties par saviem vietnes apmeklētājiem pirmais!

Posted in SEO and tagged , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *