seo_optimizācija

Kā atrasties Google pirmajā lapā piemērojot SEO?

Kas ir SEO „on-site optimizācija”?

“SEO” ir saīsinājums no angļu valodas “Search Engine Optimization”. Iztiksim bez tulkošanas, teiksim tā, ka tā ir mājaslapas optimizācija, lai sasniegtu pēc iespējas augstāku vietu interneta meklētājos. Parasti šeit runa ir tikai par Google meklētāju, pārējie nav tik svarīgi. Ja Krievijas tirgum, tad, protams Yandex, ja Ķīnai tad – Baidu, un protams vēl pārs mazi izņēmumi, piemēram Seeznam – Čehijā!

Tātad- ķersimies uzreiz vērsim pie ragiem, noskaidrosim, kas ir nepieciešams, lai jūsu bloga raksts, mājaslapa, produkts, prece vai pakalpojums nokļūtu Google meklētāja pirmajā lapā. Kāda SEO optimizācija jūsu lapai šī mērķa sasniegšanai būtu jāveic?

Varētu palasīt resursus Gūglē angļu valodā, un tad mēs iegūtu neskaitāmas lapas, ar SEO optimizācijas aprakstiem, kuros būtu rakstīts, ka pirmais un galvenais ir saturs, vēlreiz saturs un tikai saturs! Tam jābūt cilvēcīgi viegli lasāmam, noderīgam utt. Pirmkārt- mums jāņem vērā, ka atrašanās vietu Googles meklētājā nosaka robots, nevis dzīvi cilvēki, attiecīgi- tās ir tās pašas programmas, kuras lāgā neprot pat iztulkot tekstu pareizi no latviešu uz angļu valodu, kur nu vēl saprast, kurš teksts būs lietotājam noderīgs, un kurš nē!

Apgāžam pirmo mītu: lai atrastos Googles meklētāja pirmajā lapā, nekāds diži pareizi lasāmais saturs nav panākumu atslēga! Tāpat arī citās valodās, jo Googles meklētājs netulko jūsu lapu, viņš veic semantiskā kodola analīzi, respektīvi salīdzina vārdus kuri atrodami saturā un uz tā pamata nosaka par ko vispār ir lapa.  Ja runa ir par latviešu valodā rakstīto saturu. Google to tieši tāpat nesaprot, bet, lai no SEO optimizācijas viedokļa viss būtu korekti, lapas iestatījumos norādam , ka mērķauditorijas vieta ir Latvija un href-lang ir LV tātad tā domāta latviešu valodas auditorijai.

Lūk, šie principi: jums jāapzinās konkrētais ATSLĒGAS VĀRDS, ap kuru grozīsies visa šī raksta būtība. Respektīvi- vārds, pēc kura jūs gribētu, lai jūs Google meklētājs atrod. Var palasīt plašāk arī manā rakstu sērijā par SEMANTISKO KODOLU.

Ja atslēgas vārds pakļaujas locīšanai (un bez locījumiem nevar), tad to var ievietot tekstā dažādos locījumos un dažādos kontekstos zemāk, tomēr tam nav būtiskas nozīmes. Vismaz latviešu valodas gadījumā noteikti nav, jo ar latviešu valodas resursiem var “bliezt” kā ienāk prātā (vienkāršāk runājot, neiespringstam), bet pa lielam ņemot, tie ir plašās nozīmes atslēgvārdi tāpēc nevajag uz to tik ļoti ciklēties!

Nākošais, kas ir svarīgi, ka šim atslēgas vārdam būtu jābūt ne tikai vairākas reizes tekstā, bet arī HEADING, META DESCRIPTION un arī TITLE DESCRIPTION metadatos, kuri veido mājaslapas kodu, kādreiz vēl bija aktuāls KEYWORD DESCRIPTION, bet tas šobrīd ir neaktuāli, jo šo problēmu mēs šobrīd risinām ar t.s. “mirkļbirkām”, jeb latviski runājot “tegiem”. Liekas, ka šī padarīšana ir pieejama tikai spečukiem, bet tā nav. Vairums mūsdienu lapu veidošanas dzinēju (Joomla, WordPress, Ecommerce, Drupal) ir tiktāl SEO optimizēti, ka šie lauki ir lietotājam redzamās vietās, un tajos vienkārši ir jāieraksta nepieciešamais teksts, balstoties uz atslēgvārdu.

Kas vēl būtu svarīgi mājaslapas saturā? Ja vēlaties, lai jūs atrod arī pēc bildītēm internetā, tad bildītes nosaukumam jābūt “SEO.jpg” un meta aprakstam, jeb tā sauktajam „alt description tegam”. Vienkārši, vai ne? Bildītēm jābūt pēc iespējas mazāka apjoma. Respektīvi, nevis MEGAbaiti, bet daži kilobaiti, lai nepadarītu lapu pavisam lēnu. WP tās apgriež automātiski, tomēr ja jums ir savs skripts, tad sākas auzas, ja programmētājs to nav izdarījis.

Daudzi SEO rakstu rakstītāji baidās no izejošajiem linkiem savos rakstos. Tas ir pilnīgi lieki, pat nepareizi- viens izejošais links uz labu resursu šo lapas SEO reitingu ne tikai nepazemina, bet var pat paaugstināt! Protams, ja ieliksiet linku uz kaut kādu interneta viagras lapu, tad Gūgle jūs var ievietot savā melnajā sarakstā viens un divi! Ko pati Google saka par saturu un izejošajiem linkiem? Saka sekojošo: „Protams tas nepaaugstinās jūsu lapas pozīcijas, bet, ja izejošās saites būs uz revelantiem (lasi- ar saturu papildinošiem, vai līdzīgiem) resursiem, tas mums dos signālu par augstvērtīgu saturu”.

Kā pareizi veikt “ārējo” mājaslapu optimizāciju ?

Kamēr galvenais faktors ir paša domēna spēks- vecums un saites (kopā šie faktori veicina uzticamību meklēšanas dzinēja acīs) uz to, jeb backlinks. Beklinki, “tīrā” latviešu valodā sakot. ))) Kurus jācenšās dabūt visos iespējamajos un neiespējamajos veidos. Tāds MUST HAVE.

Ko nozīmē SEO backlinks? Tās ir saites citās lapās, kuras ir uz jūsu mājaslapu. Ideālajā vesijā uz lapu kā tādu, šajā gadījumā tas būtu links www.digitalmarketings.lv, vai arī vismaz uz lapu, tad šajā gadījumā tas būtu links uz šo rakstu.

Kas attiecas uz šiem beklinkiem, tad svarīgi, lai tie būtu no “zolīdām”, autoritatīvām lapām. Kuras maksimāli palīdzētu celt t.s. „trastu”, ja tu sarunā saiti pie konkurenta, vai kādā citā resursa kurš ir par tādu pašu vai līdzīgu tematiku tas ir megadīls . Teorijā šim linkiem vajadzētu tajās lapās atrasties ar “FOLLOW” atribūtu, bet šai teorijai atkal nav taisnība, tas ir kārtējais mīts. Protams, ka labāk, ja šāds atribūts IR, bet ja tā nav, arī tāds links dod jūsu lapai spēku.

Kopš deviņdesmitajiem gadiem eksistē speciālas beklinku ražošanas “fermas”, kuras Google ir akceptējusi par labu esam. Pirmā un galvenā ir DMOZ direktorija. Tas ir neskaitāmu lapu zirneklis, kurš jūsu lapu publicē visos savos resursos, kaut gan pats nekādu derīgu saturu nesatur. Tā ir galvenā direktorija, no kuras Google ņem savu meklēšanas spēku, vēl joprojām šo resursu uzskatot par pašu svarīgāko, kad jānosaka lapas vērtība (page rank). Ak, jā, Google takš saka, ka viņi vairs neņemot vērā page rank un tāda lieta vairs neeksistējot. Neticiet viņiem, jā taisnība, tie PR skaitītāji nav atjaunojušies jau kādu laiku, bet ja mēs paveram vaļā kādu seomajestic servisu tad ko mēs tur redzam, mēs redzam Trustscore un citationflow rādītājus, kas pa lielam ir tas pats vecais labais PageRank.

Slikti ir tas, ka šajā direktorijā savu lapu iesniegt ir praktiski neiespējami. Latvijā ir tikai daži cilvēki, kuriem šajā direktorijā ir tiesības kaut ko ierakstīt vai labot, tā kā atrodiet viņus un samaksājiet, lai viņi jūsu lapu tajā ieraksta! Bet, nu, variet mēģināt- karogs jums lai rokā! https://www.dmoz.org/add.html

Otra līdzīga direktorija ir Yahoo directory. Tomēr DMOZ to būtiski pārspēj sava “spēka” un “vērtības” ziņā.

Pēdējā gadu desmitā ir saražotas tūkstošiem līdzīgas (bet efekta ziņā salīdzinoši ļoti neefektīvas) direktorijas, kurās jūs variet savu resursu ierakstīt par samaksu.

Lapas kods (“dzinējs”), kuru lietot un kurš būtu SEO draudzīgs.

Jāsaka tā: gandrīz jebkurš mūsdienu lapu koda pamats, sauksim to par dzinēju ir pietiekami labs, tomēr diezgan svarīgi ir, lai tas būtu “mobile friendly” jo tagad dzīvojam smārtfonu laikmetā, attiecīgi arī lapām ir jāpielāgojas.

WordPress ir vienkāršākais un ātrāk apgūstamais priekš parastā lietotāja. Attiecīgi, es neredzu jēgu, kāpēc kādam vajadzētu lietot daudz grūtāko no lietotāja interfeisa viedokļa Jooomla vai vel grūtāko Drupal, kurš jau prasa zināmas programmēšanas zināšanas. Teorijā Joomla tiek vieglāk galā ar lielu mājaslapu, piemēram, internetveikalu, un Drupal ir par kapeiciņu ātrāks, bet tam visam nav tik būtiskas nozīmes, lai mēs to ņemtu vērā no SEO optimizācijas viedokļa. No šī viedokļa visi šie dzinēji ir labi, katram gan ir savas priekšrocības, bet par šo dzinēju salīdzinājumu uzrakstīšu kādu citu reizi.

Bet ja tas viss ir tik vienkārši, kāpēc mājaslapas optimizāciju parasti nedara paši lapu īpašnieki?

Izskaidrojums tam ir vienkāršs. Bieži vien, un tā ir arī parasti, lai veiksmīgi “ielidotu” Googles pirmajā lapā, tad ir jāveic konkurentu analīze, ir jāsaprot, kādu iemeslu dēļ viņi tur atrodas, kādas kļūdas ir pieļāvuši un ko var izdarīt labāk nekā viņi. Un tāpēc arī parasti tiek pieaicināti SEO pakalpojumu sniedzēji, kuri šo darbu veic. Jo, lai arī es pacentos visu tik vienkārši aprakstīt, cik tas ir iespējams, mājaslapas optimizācija ir diezgan komplekss pasākums, un veicot optimizāciju, ir jāredz “lielā bilde”. Ir jāspēj definēt stratēģija kādu pielietojot varēsim nokļūt Googles topā, ir jāorientējas un jāpārzin dažādi analītikas servisi, bet to visu var iemācīties. Tāpēc automašīnas labojam servisos, un apavus nesam remontēt pie kurpnieka.

Lai jums izdodas! Un esiet pirmie Gūglē!

Posted in SEO and tagged , , , , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *