Kā izvairīties no Facebook šarlatāniem

Tu pavisam noteikti, tāpat kā es, esi redzējis dažnedažādas reklāmas kuras aicina apgūt facebook, tā riktīgi un pa īstam. Ik pa laikam arī parādās atsevišķi personāži, kuri ar lielu pompu paziņo, ka tikai viņi rubī Facebook mehānismus un algoritmus. Es klusēju par tiem indivīdiem, kuriem ne tas, ka vajag atslēgt internetu, bet pat rokas nocirst, lai nekad dzīvē neuzdrošinātos neko tādu apgalvot, visi tādi SMM spečuki, ka varētu pat iet un tualetē pakārties, bet patiesībā, ņifiga tā nav… un lūk kāpēc.

Kad kārtējais klients, lai par viņu neiesmietu viņa paziņas, dodas uz kruto aģentūru, kur atkal sēž vesels bars idiotu, un tur noskaita 50 000 par kampaņu, tad aģentūra ņem un piezvana man, sakot ka te atkal forsmažori, un piedāvā to izdarīt par 15k, jo zina, ka darbs tiks izdarīts tikpat labi vai vēl labāk. Man jau nav grūti, bet pats fakts, par pontiem vienmēr jāmaksā un, kā tur viens “guru” teica, reputācijas riski šeit visiem ir pie kājas.

Ieraudzīju es te vienu reklāmu feisītī, domāju, nu varbūt tak baigie speci, un saku, man ir offers, maksāšu par katru līdu, davaj tikai izdariet.  Šie sevi sāka lielīt, kāda pieredze, cik resni šiem vēderi, un ka Panamerai tomēr iet labāk 20″ ļitaki.  Izstāstīju savu stāstu- un ko saņēmu atbildē, nē, mēs nevaram palīdzēt, jo tā būs Fb apmānīšana. Matj jejo, nu bet ierakstīt tekstu 25, 30, 30 arī es māku, mani interesē “cik tu dziļi pīpē tēmu”.

Vēl viens gudrinieks no USA, kuram latvisks uzvārds, kurš pirms tam dating vai pickup tēmu gribēja pacelt tepat LV, tagad strādā kautkādā digital agency ,  tas sāka stāstīt par FB Ads policy, bet es viņu no galvas zinu, man pie vienas vietas kas tur sarakstīts, ja tu esi kruts, parādi ka esi labāks par mani, un uztaisi līdus. Šim sākās buksēšanas periods, saka, ka tas ir ne pārāk labi un īstermiņa pasākums un beigu beigās tā arī nesaņēmās uzliet trafu.

Par tiem dolbajobiem, kuri stāsta, ka ir baigi krutie Facebook reklāmu speci, es vispār klusēju, viņi dzīvē, visticamāk nav abonējuši, kaut vai voluum trekeri (jā , viņš maksā sākot no 100$/mēn), vai kādu kloakinga servisu (vēl simts), jo vienkārši tupa nesaprot, kam un kāpēc to izmantot.  Reāli darbībai nepieciešami 1500+ Jā, viss maksā dārgi…

Un dzīve iet pa spirāli, ja pirms apmēram 8 gadiem A.Mednis (Inspired Digital) apgalvoja, ka partnermārketings ir sūds, un SEO kaut kas nesaprotams, Reliņš tā arī nevienu SEO projektu nerealizējis, beidza ar to nodarboties, uzrakstījis trīs rakstus savā blogā. Tad tagad, mums ir FB Ads spečuku vilnis, jo visi ZINA KĀ PAREIZI.  Bet patiesībā, ņifiga neviens nezina. Jo naturāli, nezina. Dirš un taisa gudru seju…Tā ir.

Ir jau atseviškas aģentūras kurās prasa Adwords sertifikātu, lai tikai pārliecinātos, vai cilvēks spēj kaut aptuveni saprast, par ko ir runa, bet Facebooks neko tādu nepiedāvā.

Un te ir vesels laifhaks jebkuram biznesa īpašniekam. Pirms atļaut gudri stumt mēslus ausīs, piedāvājiet sekojošu variantu: kandidātam panākt to, lai FB noaprūvo viņa izveidoto “weight loss”  produkta reklāmu un, lai tā parāda rezultātu. Man tāds piedāvājums,”Ecoslim”, ir iekš partnertīkla belikepro.club  Vienkārši paskatīties, vai cilvēks saprot, vai nesaprot “why and how”.  Nav nekā smagāka, kā izbīdīt cauri, šajā sociālajā tīklā, konkrēto produktu. Ja tas sanāk, tad viss pārējais ir bērnu spēles smilšukastē. Piedāvājuma īpatnība ir tajā, ka jāzina ļoti daudz un pamatīgi, kā moderojas sludinājumi, kā jāpasniedz svjazkas u.t.t., jo bani lidos, kā 5. gadā.

Par adwordiem… tie sertifikāti ir tādi sūdi, ka tie tieši tā arī jauztver. Jo kompānijas mārketinga stratēģijas produkts, kas arī ir Google Adwords sertifikāts, tā arī būtu jāsaprot. Jā, tur nenoliedzami ir ļoti daudz tehnisko jautājumu u.t.t., bet kā reklamēt gemblingu un adaltu, nav neviena vārda, nevienā no adwords mācību materiāliem. Jā, reklamēt gemblingu un adaltu iekš Adwords politikas ir aizliegts, bet ir cilvēki, kuri no turienes smeļ trafiku tonnām un iesmej par visām politikām, jo viņi zina KĀ to darīt. Viņiem visbiežāk pat nav sertifikāta, bet ir saprašana, kā tas viss darbojas un mana pārliecība ir tāda, ka arī pelna vairāk nekā jebkurš kuram tāds ir.

Tad nu tāds īss noslēgums.

Ja jūs prasat no cilvēka kompetences, pārbaudiet reāli tās darbībā, nevis ar saviem legālajiem produktiem, vai kaut kādiem sertifikātiem, jo tie tāpat ne ar kādām pretestībām nesaskarsies, bet ar absolūti aizliegtām tēmām. Tas pierādīs kandidāta kvalifikāciju. Tas, ka būs feili un bani, tāpat skaidrs, bet tam vienmēr būs loģisks izskaidrojums. Vai nu cilvēks saprata, kāpēc tā ir noticis, vai arī nē.

Vislabākais pierādijums tam, ka dalībnieks zina noteikumus, viņa spēja apiet noteikumus.

Kas attiecas uz satura ģenerēšanu soc.kontos, es vispār esmu mēms… neko citu, kā kafijas batlus neatkarīgi no biznesa nozares, vai tupus reklāmpostus redzējis neesmu. Latvijā praktiski nav neviena FB konta kuru apkalpotu kaut cik kompetents cilvēks. Nē, godīgi. Kafija dabīgā, kafija, kas uzmundrinās, kafija kas pamodinās…. ahreņetj…. tas saucās benzīntanku bizness…. un tad iet nākošā kategorija… mums šodien lētāk, mēs izdomājām atlaides, mums ir līdz 30% atlaides. u.t.t. NOPIETNI???

Tas ir viss jūsu SMM? Nē, vēlreiz prasu, tas ir NOPIETNI? Un es runāju par lielajiem uzņēmumiem, kurus apkalpo lielās aģentūras, kurām goldhammeri samētāti pa 10 atvilknēm, un tur pat nav vairs tiem vietas (a mēs tak zinām kā un kāpēc tie hammeri sadalās). Mazie biznesi ir lakoniskāki-iemauca foto, rekur mūsu afigennais produkts, un paši sev applaudē, nu tas arī skaidrs, tur visticamāk pats biznesa īpašnieks to izdarīja. Nu tak iztīriet to savu strutu pumpu, ko vēl dēvējat par galvu, tas nav NEKĀDS SMM! Sāciet meklēt saturu un to pareizi izspēlēt, nevis postot visādus sūdus. Un esmu es atklausījies visādus brīnumus ko dēvē par “pareizām straēģijām”,vīzijām u.t.t. nevajag lūdzu vairs mani ar viņām gruzīt. Turpiniet haipot un slavēt tos, kas jums ir čomi, vai čomu čomi, un turpiniet spēlēties savā puslitrīgajā mēslu burciņā. ne visi protams, bet lielais bars pavisam točna. Un nekad, nekad nevienam neuzticat vadīt reklamas kampaņas, ja viņš nespēj nodemonstrēt nevienu veiksmīgu gadījumu tavā nišā, pofig, aģentūra ne aģentūra – parādi, tas būs “psc” uz ezera ar garantiju. Jo tādu traktoristu ir saradies tik daudz, ka pat Hirosimas atombumba būtu bezspēcīga.

 

 

Posted in Interneta mārketings and tagged , , .

6 Comments

  1. Nesaprotu tā arī.. lai pārbaudītu, ka aģentūra kaut ko saprot, prasīt, lai viņi taisa kampaņu kādai aizliegtai produktu grupai, ar kuru manam uzņēmumam nav nekāda darīšana, nevis, lai ar testa budžetu mēģina panākt mana uzņēmuma produktu tirgošanu?
    Neizklausās pārāk efektīvi, bet drīzāk pēc aizvainotas ļerkšķēšanas, jo neizdodas aizdomīgu produktu affiliate linkus izbīdīt caur AdWords un FB reklāmām..

    • Un ko var redzēt no šī komenta… cilvēks atkal nesaprot pat tīru FB Adds mehāniku, un par kloakingu dzirdējis ir varbūt kaut kur, cilvēkam nesaprotamā valodā. Tālāk komentēt nav jēgas.

      • Vairāk gan izklausās, ka pats raksta lielmeistars salasījies pārgudras partizānu taktikas un tagad mēģina pēc vienas šnites visu industriju piegriezt. Kāds tieši labums, pielietojums cloaking taktikai ir pilnīgi average produktam/pakalpojumam, kas nekādā veidā nekonfliktē ar ad policies?

  2. Atvaino, bet raksts ir ne par ko, nožēloju tam veltīto laiku. Raksts ir autora pirkstu plātīšana un nekas vairāk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *