Pareizs rel=”canonical” pielietojums veicot mājaslapu optimizāciju

Ļoti bieži mājaslapu optimizācijas procesā SEO speciālisti saskarās ar satura dublēšanos vairākos vietnes dokumentos un tāpēc, lai Google sekmīgi tos indeksētu un nesodītu par satura dublēšanu, tiek piemērots atribūts rel=„canonical”, jo tieši šis kanoniskās lapas atribūts norāda meklēšanas robotam, kurš tieši lapas eksemplārs atsaucas uz dublikātiem.

Pie tam papildus lapas īpašības un saistītie signāli (nu kaut vai ienākošo saišu masa), tāpat tiek pārceltas no dublikātu lapām uz kanonisko. Šobrīd šo atribūtu rel=”canonical” saprot un „lasa” visas lielākās meklēšanas sistēmas, bet pareiza tā piemērošana ļoti daudziem mājaslapu optimizētājiem ir kā melnā maģija. Kas savukārt noved pie tā, ka kļūdas kuras tiek pieļautas norādot kanonisko lapu ietekmē resursa redzamību organiskajos meklēšanas rezultātos.

canon1
Lai izbēgtu no tādām primitīvām kļūdām Google speciālisti iesaka pieturēties pie kopējiem rel=”canonical” pielietošanas noteikumiem, un tie būtu:

1. Lielākajai daļai dublētā satura lapām ir jāsatur saites uz kanonisko adresi
2. Ir jāpārliecinās par to, ka kanoniskā lapa nav aizvērta no indeksācijas
3. Ir svarīgi saprast, kuru lapu mēs vēlamies redzēt meklēšanas rezultātos, un tieši šo lapu arī ir jānorāda kā kanonisko.(Piemēram: ja tavs interneta veikals satur vairākas lapas ar vienu un to pašu preces modeli, kurš atšķirās tikai ar krāsu – tad droši vien labāk būtu norādīt kā kanonisko lapu to preci kuras krāsa ir vispopulārākā)
4. Nedrīkst aizmirst, ka rel=”canonical” atribūts ir jāietver arī HTML dokumentā
5. Jāizvairās pielietot rel=”canonical” atribūtu vienā lapā vairāk kā vienu reizi. Jo tad meklēšanas sistēmas vienkārši to ignorēs.

Viss taču ir tik vienkārši, vai ne?

Bet izrādās nē… un lielais vairums SEO pakalpojumu sniedzēji turpina atkārtot vienas un tās pašas kļūdas, Google speciālisti to pamanīja, un Google indeksācijas programmnodrošinājuma inžinieris Allan Scott uzskaitīja tipiskākās pieļautās kļūdas, reizi par visām reizēm paskaidrojot, kā no tām izvairīties.

Atribūts rel=”canonical” tiek pielietots pirmajai lapai, visai lapu paginācijas sērijai.

Iedomāsimies, piemēram jūsu raksts ir sadalīts vairākās lapās:
• example.com/article?story=cupcake-news&page=1
• example.com/article?story=cupcake-news&page=2
• u.t.t.

canon2

Dotajā gadījumā, lapas 2 un 3 nav dublikāti, un tas nozīmē, ka atribūtu rel= „canonical” šādā gadījumā pielietot nav nepieciešams, tomēr ja jūs to būsiet izdarījuši, tad otrā un trešā lapa vienkārši pazudīs no indeksācijas rezultātiem. Bet, ja tik ļoti gribās šo atribūtu tomēr ielikt, tad Google iesaka kā kanonisko lapu norādīt to adresi, kur šis raksts ir lasāms viss vienā gabalā. Bez tam… nākošā rupjā kļūda ko šādos gadījumos pieļauj mājaslapu optimizētāji, viņi vienkārši aizmirst, ka šādos gadījumos ir svarīgi, lai meklēšanas sistēma saprastu, ka šīs lapas ir savstarpēji saistītas, ko ir nepieciešams norādīt izmantojot HTML atribūtus rel=”next” un rel=”prev”.

canon3

canon4

Absolūtās saites tiek ierakstītas, kā attiecināmās.

canon5

Protams, rel=”canonical” var izmantot, gan tām, gan tām saitēm, bet Google rekomendē izmantot absolūtās saites, lai minimizētu iespējamās kļūdas. Ja dokumentā ir norādīta galvenā bāzes saite, tad visas attiecināmās saites tiks izskaitļotas ņemot par pamatu galveno saiti.
Tomēr gadījumos, kad absolūtās saites uz kanonisko lapu kļūdas pēc tiek ierakstītas, kā attiecināmās, (Piemēram šādi:<link rel=canonical href=“example.com/cupcake.html”/> tā vietā, lai to pareizi izdarītu šādi: http://example.com/example.com/cupcake.html), tad algoritmi to vienkārši var noignorēt, ka dotā lapa ir norādīta, kā kanoniskā.

Ja kā kanoniskās lapas tiek norādītas vairākas lapas no tām, kuras satur līdzīgu saturu, vai arī atribūts rel=”canonical” ir pielietots kļūdas pēc.

To ko ir novērojuši Google speciālisti, mājaslapu optimizētāji visticamāk slinkuma dzīti, pārkopē lapu šablonus un aizmirst nomainīt atribūta nozīmi.
Ja reiz jūs kopējat šablonus – neaizmirsties nočekot vai arī netīšām neesat nokopējuši arī rel=”canonical” atribūtu.

canon6

Vēl viena tipiskā kļūda, ko pieļauj mājaslapu optimizētāji, izmantojot dažādus SEO spraudņus, viņi dažreiz nepamana, ka šie spraudņi dažreiz mēdz arī ierakstīties iekš rel= canonical atribūta koda gabala.

canon7

Un te ir svarīgi saprast, ka abos šajos gadījumos, Google to atzīs par kļūdu, un neņems vērā rel=”canonical” atribūtu, indeksējot konkrēto lapu.

Viena no lapas kategorijām ar atribūta rel=”canonical” atsaucās uz kādu izvēlēto rakstu:

canon8

Nu, ja mēs izdarīsim šādi , tad indeksā nokļūs tikai tā lapa kurā atrodas pats raksts, bet ne pati lapas kategorija.

Atribūts rel=”canonical” tiek pielietots dokumenta <body>daļā

canon9

Jāāā ))) Es jau to pieminēju pašā sakumā, atribūtam rel=”canonical” viennozīmīgi ir jābūt iekļautam HTML dokumentā, BET tas nedrīkst atrasties iekš <body>. Pretējā gadījumā Googles robots vienkārši šādu tega pielietojumu ignorēs.

Nu ir taču beidzot skaidrāks vai ne?
Nu ja vēl joprojām melna bilde, tad te būs WebMaster Help forums, tur informācijas ir daudz, daudz vairāk.

P.S. Protams, ir arī mārketologi kuri apsēsti ar visu iespējamo statistiku, tāpēc, lai viņi varētu rēķināt arī pārejas, tad tiek izmantoti saišu saīsinātāji, piemēram: goo.gl vai bit.ly, bet nebija īsti skaidrs, vai šādas saites tiek uzskatītas par uzlauztām vai nē, uz ko Google atbildēja: mēs tik un tā sapratīsim, kas tā ir par saiti, tāpēc varat lietot droši. Tomēr der atcerēties, ka rel=”canonical” nav analogs Schema.org izmantotajam elementam is SimilarTo, kā daudzi to vēl joprojām mīl uzskatīt.

Posted in SEO and tagged , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *