Kas ir RankBrain un kā tas ietekmē meklēšanas rezultātus?

google-rankbrainDaudzi interneta resursu īpašnieki, kuri ir saskārušies ar savu mājaslapu optimizāciju, jau zina, ka svarīgi ir, lai resursam būtu saites un kvalitatīvs saturs (šis jēdziens ir izplūdis un faktiski tiek jaukts ar daudz pareizāku apzīmējumu „vietnes semantiskais kodols”). Viņi arī zina, ka pastāv tur visvisādi tegi un vēl sazin kas, bet tad kad pagājušajā gadā Google paziņoja, ka trešais pēc svarīguma faktors, kas ietekmē meklēšanas rezultātus ir RankBrain, tad par šo faktoru stāstot, es vēl joprojām manu, ka ļoti bieži mans sarunu biedrs ir neizpratnē, kāpēc es par to stāstu, jo praktiski neviens no vietējiem SEO speciālistiem par to nerunā vai neuzsver tā svarīgumu, veicot mājaslapas optimizāciju.

OK, kas ir Rankbrain?

RankBrain – tas ir mākslīgā intelekta sistēmas darba nosaukums, kura ir izveidota uz mašīnapmācības bāzes. Šī sistēma tad arī palīdz apstrādāt meklēšanas rezultātus. Šo informāciju apstiprināja paši Google pārstāvji.

Kas ir mašīnapmācība?

Šis jēdziens pa lielam nozīmē sekojošo – dators pats apgūst dažādu uzdevumu izpildi vai arī automātiski seko noteiktām instrukcijām, bez cilvēka palīdzības.

Kas ir mākslīgais intelekts?

Bija ļoti forša filma kādreiz: “WALL-E”, iesaku apskatīties, ar vienu vārdu sakot, tas robotiņš arī demonstrē, kas ir mākslīgais intelekts. Negribas man te kopēt nopietno zinātnisko definīciju palagus par šo jēdzienu, bet ceru, ka domu jūs sapratāt.

Rankbrain – tas ir jauns veids, kā mēģināt paaugstināt sava pozīcijas Google rezultātos?

Nē. RanBrain – tā ir daļa no Google meklēšanas algoritma, jeb runājot vienkāršāk: parasta datorprogramma, kura tiek izmantota, lai spētu atšķirt visrevelantākos pieprasījumus konkrētām lapām no miljardiem citu rezultātu, par kuriem tā jau zina.

Kā saucas Googles meklēšanas pamat algoritms?

Līdz pat 2013. gada septembrim šim algoritmam pat nebija nosaukuma, līdz 2013. gada vidū Google to pilnībā pārstrādāja, un nosauca par Hummingbird.

Tad iznāk, ka RankBrain ir vienkārši Hummingbird daļa?

Tieši tā. Jo, pamat algoritms ietver sevī vairākus filtrus, no kuriem RankBrain ir jaunākais veikums. Tomēr par cik RankBrain ir tikai viena no pamat algoritma daļām, tas apstrādā ne visus pieprasījumus, bet tikai daļu no tiem.

Pats HummingBird ietver sevī arī tādus filtrus, kā Pingvīns un Panda, lokālās meklēšanas algoritmu „Pigeon”, algoritmu „Mobile friendly”, „Payday”, kurš tika, izstrādāts, lai cīnītos ar pārspamotu kontentu, TopHeavy, kurš vāc ārā no top meklēšanas dzinējiem resursus, kuru reklāmas saturs ir tik nospiedošs, ka nomāc resursa saturisko daļu, un Pirate – kas cīnās ar autortiesību pārkāpumiem.

Cik signālus Google izmanto, lai noteiktu lapas pozīcijas?

Man šeit ir sadaļa SEO F.A.Q. tur viņi ir uzskaitīti, bet realitātē to ir vēl vairāk.

RankBrain – trešais nozīmīgākais signāls?

Jā. To ir apstiprinājuši Google pārstāvji.

Greg Corrado – „RankBrain ir viens no dažiem simtiem signālu, kurus mēs izmantojam savā meklēšanas algoritmā, kurš ir atbildīgs tieši par to, kurā vietā rezultātiem ir jābūt atrodamiem, un cik augstu tie vispār spēs tikt. Tuvāko mēnešu laikā tas tiks vēl uzlabots un attīstīsies ”

Savukārt Denny Salivans apstiprināja, ka pats svarīgākais faktors bija, ir un būs saites, bet otrais svarīgākais faktors, kas tiks ņemts vērā – semantiskais kodols.

Tad ko tieši dara RankBrain?

Pēc Google oficiāli paustā izriet, RankBrain tiek izmantots galvenokārt, lai spētu interpretēt meklēšanas pieprasījumus. Un šī signāla galvenais mērķis – palīdzēt noteikt lapas, kuras ir revelantas pieprasījumam, bet to saturā nav izmantoti precīzās nozīmes atbilstības atslēgvārdi.

Kā RankBrain nosaka meklēšanas pieprasījumus?

Katru dienu Google apstrādā trīs miljardus pieprasījumu. Bet tikai 15% no tiem, viņi redz pirmo reizi. Starp tiem varbūt daudzvārdu pieprasījumi, zemfrekvenču pieprasījumi u.t.t. RankBrain tad arī palīdz meklēšanas algoritmam tikt galā ar šo faktoru, lai tie pareizi spētu interpretēt tos.

Ar vienu vārdu sakot RanBrain var noteikt likumsakarības starp dažādiem it kā savstarpēji nesaistītiem, sarežģītiem pieprasījumiem, un saprast, vai tie ir līdzīgi viens otram.

Tas palīdz meklēšanas sistēmai šos pieprasījumus šķirot pēc noteiktas tematikas.

Un, kas ir svarīgi, RankBrain ir spējīgs saistīt šīs meklēšanas pieprasījumu grupas ar organiskajiem meklēšanas rezultātiem, kuri pēc algoritma domām ir paši populārākie starp lietotājiem

 Kādu daļu pieprasījumu tas skar?

Pēc Google pārstāvju teiktā, „ļoti lielu”….

Kāds ir sausais atlikums?

Dokumentu semantiskais kodols ir mega svarīga un būtiska tā sastāvdaļa, tāpēc tagad visi draudzīgi ejam un palasām par semantisko kodolu.

Posted in SEO and tagged , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *