Kas jāņem vērā veidojot semantisko kodolu?

semantiskā kodola faktori
Atslēgvārdu atlase semantiskā kodola izveidei tiek veikta balstoties uz dažādiem parametriem (pieprasījumu biežums, konkurence, efektivitāte u.t.t.) Balstoties  uz šiem parametriem arī tiek pielāgots pats semantiskais kodols.
To vai citu raksturlielumu piemērotība tiek izvērtēta un piemērota ņemot vērā trīs faktorus – no izvēlētās SEO stratēģijas, no virzīšanai paredzētā  budžeta un konkrētas vietnes tematikas.

Vietnes virzīšanas stratēģija diktē atslēgvārdu pievienošanu semantiskajam kodolam, akcentējot uzmanību uz  to savstarpējo lapas ietekmi ar vietni kopumā, un to kvalitāti.

Pirmkārt šeit ir ļoti svarīga pati shēma, kādā veidā vietnes lapas savā starpā tiks sasaistītas – no to pareizas izvēles atkarīgs ir, gan dokumentu skaits, gan svarīgums, kuri arī tiks virzīti meklēšanas dzinējos.
Katrai vietnei šī shēma ir savādāka, un tā tam arī jābūt, jo tikai tā var panākt, kuriem dokumentiem piedot vairāk „svara” un „autoritātes”, lai tie varētu veiksmīgi cīnīties par meklēšanas dzinēju pozīcijām. Otrkārt ir nepieciešams zināt virzāmās lapas saturu (priekš kura tik atlasīti atslēgvārdi)- un atkarībā no simbolu daudzuma tiek  izmantots, tas vai cits, tajā atrodošais atslēgvārdu daudzums.
No budžeta lieluma atkarīga ir iespēja, semantiskajā kodolā,  izmantot arī ļoti augstas konkurences pieprasījumus. Jo lielākas ir projekta mārketinga budžeta iespējas, jo labāki atslēgvārdi var tikt iekļauti semantiskajā kodolā, kā galvenie virzāmie. Jo nav tas nekāds noslēpums, ka kvalitatīvi un ļoti augstas konkurences atslēgvārdi vienmēr izmaksā attiecīgu naudas summu, lai nokļūtu TOP-10 pēc šiem atslēgvārdiem. Un tas nozīmē, ka virzoties izmantojot šos atslēgvārdus nepietiks tikai ar iekšējo optimizāciju- ir nepieciešama arī ārējā optimizācija un attiecīgi nepieciešama būs ārējo saišu iepirkšana.
No vietnes tematikas atkarīgs, pirmkārt – minimālais nepieciešamais  atslēgvārdu daudzums, kurus var izmantot, lai sāktu iegūt organisko apmeklējumu.  Jo lielāka konkurence pastāv nišā un, jo tā šaurāka (popularitātes ziņā), jo vairāk savu skatienu met,  zemas un mikro  frekvences atslēgvārdu virzienā, vietnes optimizētājs.
semantikas faktori
Piemēram šis blogs ir par digitālo mārketingu un ja liekas, ka šeit varētu izplesties, tā nebūt nav, jo par to interesējas tikai konkrēts un šaurs  cilvēku loks, bet šīs tēmas ir jau vairākkārtīgi pārcilātas arī citur, tāpēc mans uzdevums ir sākt iespraukties meklēšanas rezultātos izmantojot zemas konkurences atslēgvārdus,  kā piemēram „semantiskais kodols”, kuram pieprasījumu vispār  praktiski nav, jeb  tas ir >10 mēnesī. (Bet es to daru arī ne tikai tāpēc).
Bet ja mēs paskatāmies kulināriju, vai modi, tur zemas frekvences atslēgvārdi skaitās 1000 pieprasījumu mēnesī.  No šejienes ir ļoti viegli saprast, ka dabūt lielu apmeklējuma apjomu šaurā nišā ir ļoti grūti, tāpēc jāiet ir cits ceļš un jāpalielina meklēšanas dzinējos iekļaujamo un virzāmo lapu skaits un viss būs OK.
P.S.Noslēgumam mazliet humora, saistībā ar šo tēmu :  Laiku atpakaļ, man kāds „SEO speciālists”  kurš šobrīd strādā  populārā digitālā mārketinga aģentūrā Latvijā,  man prasīja – Gati , kāpēc tu tāds profesionālis būdams, nevari iedabūt sava bīdītā projekta lapu 1. Vietā.  Es viņam uz to atbildēju –  bet tas nav mans mērķis, jo es esmu TOP 10 iekļuvis uzreiz ar  divām, viena projekta, dažādām  lapām, kas man dod vēl lielāku apmeklējumu… Speciālists tā arī nesaprata, kāpēc tā ir labāk, bet nu labi, gan jau viņš šo izlasīs un tagad arī beidzot sapratīs. ))
Nākošreiz turpināšu ar rakstu par semantiskā kodola izveides plānu, turpināsim jaunos (un ne tikai) Latvijas digitālā mārketinga speciālistus izglītot šajā jautājumā.
Posted in Semantiskais kodols and tagged , , , , , , , .

2 Comments

  1. Raksts visai kļūdains un nekas jauns te arī nav. Kā lai dabū tās 3 minūtes tagad atpakaļ?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *