Kas jāzina par digitālo reklāmu? Jeb, kur paliek nauda Karl?

loollProblēmas ar digitālās reklāmas mūsdienu ekosistēmu ir daudziem zināmas, tomēr daudzi speciālisti izvairās par tām runāt. Jo lielākā daļa aģentūru nav ieinteresēti peļņas zaudēšanā kura tiek gūta izmantojot dažādas, reklāmdevēju, krāpšanas metodes. Daudzi no Jums teiks, mēs tiešām tā nedaram, vai arī – mūs tiešām neviens nekrāpj… visi krāpj un tiek apkrāpti, tāda ir reālā mūsdienu situācija.

2014 gada decembrī ASV darbojošā „Nacionālo reklāmdevēju asociācija” kopā ar IT drošības risinājumu kompāniju WhiteOps noskaidroja, ka ceturtā daļa videoreklāmas skatīšanās reižu, ir bijušas krāpnieciskas skatīšanās reizes kuras tika mākslīgi ģenerētas izmantojot speciāli programmētus botus, un pie šādas metodes pielietošanas bija pieķerti puse no izpētīto ziņu portālu redakcijām. Par to var palasīt šeit.

Ko tas nozīmē, tas nozīmē ka jau šajā gadā, kompānijas pazaudēs apmēram 6 miljardus ASV dolāru, no saviem reklāmas tēriņiem.

Patiesībā šāda situācija ir tikai lielākas problēmas viena maza daļa.

Daudzi reklāmas industrijas eksperti savos pieņēmumos pavisam precīzi pasaka, ka digitālās reklāmas industrija cieš no “trafika sindroma”, kad daudzu IT stārtapu, vienīgais mērķis ir tikt pie apmeklējuma kritiskās masas sasniegšanas, un tad viņi saņem tieši to ko ir “pelnījuši”- daudzas trafika biržas, reklāmas tīkli un platformas meklē iespējas, kā iegūt peļņu no neesošiem reklāmas demonstrējumiem, un viltotiem sludinājumiem. Un tas notiek tikai tāpēc, ka daudzi nemaz nepārzina trafika iegūšanas metodes, birzu reputāciju, patiesos izcenojumus un instrumentus ar kuru palīdzību novērst šādu varbūtības iestāšanos.

Tajā laikā, kamēr vieni maksā 10$ par tūkstots demonstrējumiem, otri nopelna tikai 1$, toties aģentūras un biržas saņem peļņu no savas radītās aktivitātes, kuras autentiskumu ir ļoti grūti noteikt.

OK, bet šis pētijums nebija vienīgais kurš atklāti pierādīja to, ka šādi pārkāpumi eksistē.

  1. gada jūlijā, kompānija Forensiq, kura monitorē krāpšanos online-sludinājumu vidē, publicēja datus par kompānijām nodarītajiem finansiālajiem zaudējumiem, negodīgu aģentūru un biržu darbības rezultātā.

Saskaņā ar pētījumu, reklāmdevēji cieš apmēram 850 miljonu ASV dolāru zaudējumus, kuri rodas dažādu aplikāciju un pielikumu krāpniecisko darbību dēļ, kad lietotājiem tiek demonstrēta reklāma, kura patiesībā lietotājam nav redzama.

10 dienu ilgušajā eksperimentā, tika noskaidrots, ka 1% no visām ierīcēm kuras atrodas ASV satur vismaz vienu šādu aplikāciju, kura veic aprakstīto reklāmas demonstrāciju krāpšanās veidu. Eiropā un Āzijā šādi viltus sludinājumu demonstrējumi ir novēroti uz 2-3% no ierīcēm.

Google 2014 gadā arī veica savu pētījumu un izpētīja ne tikai mobilās ierīces un tajās uzinstalētos pielikumus, bet ņēma un atsekoja visus šādus „slēptos” sludinājumus, visā internetā. Saskaņā ar viņu rezultātiem 56,1% no visas izvietotās reklāmas, pagājušajā gadā, lietotāji nav redzējuši vispār.

56,1% Karl!

Ko no šī mēs varam secināt?

Iegādājoties digitālo reklāmu, Jūs vienkārši riskējat iztērēt naudu par to, kas nemaz neeksistē!

Daudzi digitālā mārketinga profesionāļi zina, un apstiprinās, mums šis viss nav jāmeklē kaut kādās Amerikās vai Ķīnās. Latvijā daudziem portāliem ir tieši tādi paši, šeit aprakstītie paņēmieni.

Reklāma nav slikta lieta, un bez viņas nekur, bet kā tikt pasargātam no šādām darbībām?

Jāizvēlās “premium” reklāmas platformas, tiem kuri nezin var palasīt par trafika arbitrāžu un vēl citus šeit manis publicētos rakstus, iedalās trafika biržas un platformas no “premium” segmenta līdz pilnīgai “černuhai”, un attiecīgi arī mainās cenas, bet ja Jums ir pārliecība, ka tur vismaz viss ir godīgi, bet jau atkal jāatkārtojas, nekur un nekas nav godīgi, pat izvēloties šādu paņēmienu un vēl rūpīgi monitorējot reklāmas kampaņu, boti izveidos vismaz 10% no radītā trafika apjoma. Un vispār monitorēt kampaņas ar lielu trafika apjomu vajag 110%, un trafka analītiķim ir jāsaprot “who is who”.

Tāds lūk stāstiņš par digitālās reklāmas slēpto virtuvi, jo tēma, lai arī neērta, par to klusēt arī nedrīkst, tāpēc esam uzmanīgi un tagad ejam iepirkt kādu kaudzīti reklāmas  😉

P.S. Kamēr Jūs darbojaties tikai pa mūsu oranžajiem, sarkanajiem un dzeletnzilajiem portāliem, šo visu varēja pat nelasīt, jo uz 20k unikālajiem “noliesiet, apmēram liekus 20 EUR dienā”, kamēr strādājot uz USA, vai Ķīnu, šis cipars var mierīgi pieaugt par trīs nullēm. Lūk tādi, mērogi.  Strādājam gudrāk, un viss būs labi.

Posted in Interneta mārketings and tagged , , , .

2 Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *