Ķeram botus savās reklāmas kampaņās

botsŠoreiz parunāšu par botiem, jeb speciālām datorprogrammām, kuras klikšķina uz jūsu reklāmām, imitējot reāla cilvēka darbību. Un ja jūs domājiet, kas šis raksts nebūs domāts jums, jo jūs apkalpo „ūber aģentūra”, kurā strādā „megaklases sertificēti” speciālisti, tad pateikšu priekšā – absolūti visas reklāmas internetā ir pakļautas botu uzbrukumiem, un nav svarīgi vai tā būs Google Adwords, vai Facebook, vai pat banāla reklāma draugos, ar vienu vārdu sakot jebkur, un jebkādā formātā, protams ja jūs maksājat par klikšķi, tad jums ir svarīgi, lai klikšķinātu nevis kārtējā datorprogramma, bet reāls cilvēks.

Kā ar to cīnīties, lai jūs būtu absolūti pārliecināti par to, ka jūsu reklāmas kampaņas rezultāts ir maksimāli labākais iespējamais, par to tad arī turpināšu.

Es sākšu ar ļoti vienkāršu un uzvedinošu jautājumu.

Cik no tiem speciālistiem, vai aģentūrām kuri jums ir piedāvājuši izveidot „nu vienkārši ārprāts cik profesionālu reklāmas kampaņu ” internetā, jums piedāvā  arī rīcības plānu, kādus instrumentus izmantos botu trafika pārķeršanai un filtrēšanai?

Es atbildēšu jūsu vietā…. 99,99% to nekad nepiedāvā un arī nedara, jo… jo viņiem tas nav interesanti (un iemesls ir banāls – jo vairāk jūs notērēsiet kampaņā – jo lielāku atlīdzību par kampaņas apkalpošanu no jums jautās), vai arī vienkārši nezina kā ar to cīnīties (nu nav pieredzes un viss), bet par šiem iemesliem es jau laiku iepriekš rakstīju, kā veidot nepareizas reklāmas kampaņas.

Bet izeja no šīs situācijas ir, un ar botiem var mierīgi cīnīties, tos ķert, filtrēt un visādi citādi ar tiem izrīkoties.

Kas mums ir vajadzīgs?

  • Kampaņa kuru mēs vēlamies notestēt uz botu klātbūtni.
  • Trekeris, kurš var apstrādāt divsoļu prelendu mūsu kampaņā saglabājot rīcību secību. Piemēram: Thrive vai FunnelFlux, vai arī pēdējās versijas Prosper. Protams var lietot arī trekerus kuros šādas funkcijas nav, bet tad jums vajadzēs veidot divas kampaņas.

Solis Nr.1. Izveidojam botu lamatas.

Izveidojam jaunu HTML dokumentu un ievietojot tajā šādu koda gabalu:

<!DOCTYPE HTML>
<script type=’text/javascript’>
function redir(){
window.location.replace(‘TAVATRACKERAURL’);
}
</script>
</head>
<body onload=”setTimeout(redir, 300);”>
</body>

Solis Nr.2. Pievienojiet lamatas savai kampaņai.

Izmantojiet šo kodu, kā pirmo soli jebkurā kampaņā, kuru vēlaties notestēt.

Piemēram FunnelFlux, jūs viņu izmantosiet kā pirmo prelendu ar vienu aicinājumu uz rīcību, kuras noklikšķināšanas gadījumā, apmeklētājs pāries jau uz viņam paredzēto, normālo piezemēšanās lapu.

Ja jūs izmantojat trekeri, kurš nevar apstrādāt divsoļu prelendu, vienkārši izveidojiet jaunu kampaņu, izmantojot lamatas priekš botiem, kā lendingu un vēl vienu kampaņu, bet jau ar reāliem cilvēkiem paredzētu piedāvājumu. Pārliecinieties par to, ka visi marķieri tiek padoti pareizi, un jūs iegūstat visus datus. Notestējiet jūsu kampaņas saiti. Tai ir jāaizved jūs uz īsto piezemēšanās lapu, kā parasti tam būtu jānotiek, tikai ar mazu aizturi.

Solis Nr.3. Sākam „liet” apmeklējumu

Uzsāciet savu kampaņu jūsu izvēlētajos avotos un uzmanīgi sekojiet līdzi statistikai.

Jūs uzreiz varēsiet noteikt, ir vai nav šajā avotā botu veidots apmeklējums, vērojot  to lietotāju procentu, kuri veiksmīgi ir tikuši pāri botiem domātajām lamatām. CTR rādītājs piezemēšanās lapā kurā šīs lamatas būs ievietotas būs vienāds ar to apmeklējumu, kurš nav botu veidots.

Piemēram: Ja CTR ir 0% tad viss trafiks ir mākslīgs un dzīvu cilvēku tur nav vispār. Bet ja CTR rādītājs ir 90%-100%, tad attiecīgi tas ir pietiekami labs avots un tajā savu reklāmu var arī izvietot. (Patiesībā ir strādāts arī ar 70% un arī zemāku rādītāju, un arī tas ir OK)

Kā tas strādā:

Botiem ir divas nepilnības.

Pirmkārt, viņi nestrādā ar Javascript, bet tikai ar parastu HTML. Tas nozīmē, ka viņi nevar apiet tiem izveidotās lamatas, kuras ir izveidotas ar Javascript palīdzību.

Otrkārt, parasti šie boti aizver lapu uzreiz pēc klikšķa izdarīšanas. Augstāk dotajā koda fragmentā, jūs varat redzēt, ka ir ieliktas 300 milisekundes, kas faktiski apsteidz vidējā statistiskā cilvēka maksimāli ātrāko reakcijas laiku, un tikai pēc tam redairekto lietotāju uz īsto piezemēšanās lapu. Jā, ir arī ļoti advancēti boti, un tie pat māk strādāt arī ar Javascript, bet lielākajā daļā gadījumu tie ir diezgan primitīvi, un tāpēc tos ir viegli izskaitļot.

Papildus:

Vēl pārs papildus padomi, botu izķeršanai:

Pievienojiet neredzamu saiti, pirmajā lendingā (tā, kura domāta botiem), bet varat arī īstajā. Saites krāsu padariet gandrīz nepamanāmu uz bekgraunda fona. Piemēram ja bekgraunds kums būs balts, tad saites krāsu izveidojiet gaiši pelēku. Visi kuri klikšķinās uz šīs saites, visticamāk būs boti.

Pārbaudiet trafika avotus saviem sludinājumiem, un ja šajos sarakstos sāk parādīties piemēram DigitalOcean, vai Amazon, kā arī ciu hosting kompāniju trafiks, tad tas var kalpot, kā signāls par to, ka tas ir botu trafiks.

Šīs metodes protams nav ideālas, bet noteikti derēs tiem, kuri šo vispār nekad savām reklāmas kampaņām nav darījuši. Ir jāatcerās viena vienkārša lieta, tur kur ir nauda, tur vienmēr būs tie kuri vēlēsies paņemt to pēc iespējas vieglākā veidā, tāpēc botu trafiku lej klāt praktiski visi un tas savukārt nozīmē, ka jebkuram reklāmas kampaņas veidotājam vai pasūtītājam jāatcerās vienmēr. Trekeris ir MUST HAVE, jebkurai reklāmas kampaņai!

P.S. Ja vēlaties saņemt konsultāciju vai palīdzību šajā jautājumā, izmantojiet kontaktu sadaļu.

Posted in Trafika arbitrāža and tagged , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *