Latvijas pašvaldības aktīvi tvīto – nopietni?

sociālie_mediji
Parādījusies preses relīze, kurā izlasītais man ir licis pasmaidīt, jo nespēju ticēt tam, kas tur uzrakstīts. Preses relīzē, ir runa par Latvijas pašvaldību e-indeksa gatavību. Jeb vienkāršiem vārdiem pārfrāzējot – vai pašvaldības seko līdzi digitālā mārketinga tendencēm. Ar sev uzdotu jautājumu, kas ir tas, ko es tikko izlasīju, sākšu ar mazu citātu no šīs pašas relīzes:
“Twitter” tīklā sastopamas divas trešdaļas pašvaldību, un to aktivitātēm kopā ir gandrīz 72 000 sekotāju. Ievērojami mazāks kopējais sekotāju skaits – nedaudz vairāk kā 25 000 – ir tiem 45% pašvaldību, kas izvēlējušās saziņu “Facebook.com” tīklā. Savukārt 43 000 sekotāju ir novadu un pilsētu pārvalžu aktualitātēm “Draugiem.lv”, kur pārstāvēti 40% pašvaldību.


Sociālajos tīklos visvairāk sekotāju ir lielo pilsētu pašvaldībām – Valmieras, Liepājas, Ventspils, Jelgavas un Rīgas pilsētai.

“Redzams, ka Latvijas pašvaldības meklē iespējas, kā pielāgoties iedzīvotāju komunikācijas paradumu maiņai – mērījuma veikšanas brīdī trīs ceturtdaļas pašvaldību bija sastopamas kādā no sociālajiem tīkliem,” skaidro “Latvijas pašvaldību e-indeksa” iniciatora “Lattelecom” Biznesa klientu daļas direktore Elīna Abika. “Tomēr vienlaikus ir novērojams būtisks moderno tehnoloģiju klātesamības trūkums – tikai 15 pašvaldību mājaslapas ir pielāgotas mobilajām ierīcēm.”

Es gandrīz noticēju, ka 2/3 pašvaldību atrodamas Twitterī, tāpēc lēmu sameklēt pats. Gribēju ieraudzīt Madonas pašvaldības kontu – izrādās, nav, domāju,  varbūt Madona nav nemaz tik populāra pašvaldība, bet kā tad ar Ludzu – arī nav… Ludza vispār Latvijā būtu jāuzskata par frizieru galvaspilsētu, jo tur nekā cita nav, kā tikai frizētavas. Toties Twitterī  ir Dagda – tas labi :D.
Rezumējot relīzē apgalvoto, var secināt, ļoti iespējams, ka tās 2/3 no pašvaldībām arī atrodas twitterī, bet ļoti mazticams, ka viņas vispār to pašas zin, jo izveidot pašvaldības kontu twitterī pa lielam ir tikai 5 minūšu darbs un tas neko nemaksā, toties to var  mēģināt pārdot vēlāk, ja vien protams pagastvecim ieskaidros, kas ir twitters.
Par pārējiem sociālajiem tīkliem nav strīda, to rādītāji jau izskatās tuvāk patiesībai, jo cik es esmu runājis ar dažādu pašvaldību pārstāvjiem, patiesībā viņiem internets sākas un beidzas ar inboxu, draugiem, delfiem, kasjauns un tvnetu, un kāpēc daudzas pašvaldības ir izveidojušas oficiālās lapas draugos, iemesls ir vienkāršs – tur taču ir visi, kurus pazīstam. Un runa nav par to, ka caur pazīšanos darbā tikušais, pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālists būtu neizglītots, bet gan tādēļ, ka viņiem vienkārši nav tādas informācijas, ka internets turpinās arī aiz tām 4-5 lapām kuras viņi jau zina.
Manuprāt nekur nav tik daudz neīstu kontu, kā twiterī, jo verificēt kontu var ar e-pasta palīdzību, un pats Twitter, Latviju par uzmanības vērtu tirgu pat neuzskata, savukārt draugos oficiālo lapu var iegūt tikai pārskaitot naudu no pārstāvētā uzņēmuma vai pašvaldības bankas konta. Tāpat Latvijas pašvaldību e-indeksa pētijumā tiek minēts, ka pašvaldību lapas nav piemērotas mobilajām ierīcēm.
No šejienes secinām, ja pat atsevišķi darboņi spēj uztaisīt viltus kontu Twitterī, tad  pašu vietni viņi optimizēt nevar, jo aizej un iestāsti pašvaldības pagastvecim un tās grāmatvedim, kas ir mājaslapas optimizācija mobilajām ierīcēm, ja par tevīm nesāks smieties, tad tas būs jau labs iznākums,  jo lielākajai daļai pašvaldību mājaslapas būvētas pēc principa – “eu viņiem ir, mums arī vajag”.
Pašvaldības sekretāre atšķir uzņēmumu katalogu un ar pirkstu iebaksta, kuram no kantoriem to uzticēt, un tad parādās interneta šedevri…
Ja kāds pašvaldības darbinieks šo lasa, pasakiet savam priekšniekam, lai izlasa šo rakstu, jo kopā mēs varam izlabot arī Jūsu pašvaldības virtuālo seju.
P.S. Atceraties veco anekdoti par to, kā mediaparks, viena klienta mājaslapai nebija pat iztīrijis koda fragmentus no cita klienta mājaslapas? Bija taču laiki…
Posted in Apmeklējums, SEO and tagged , , , , , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *