Mājas lapu optimizācija un pārkopēts saturs

Veicot mājas lapu optimizāciju, viens no pirmajiem izskatāmajiem jautājumiem parasti ir arī satura unikalitāte, kā arī tā vērtīgums lietotājiem. Viss būtu labi, lielākajā daļā gadījumu, šī prasība arī tiek pilnā mērā ievērota un izpildīta. Bet ir viens bet… piemēram e-veikali, kuri lielākajā daļā gadījumu, šos preču aprakstus neveido paši, bet piemēram „ievelk” no vairumtirgotāja, vai arī nokopē no konkurenta. Un ja pēc tam pie apvāršņiem parādās kāds SEO paklapojumu sniedzējs, kurš pārbaudot saturu uz unikalitāti, vietnes īpašniekiem norāda uz pieļautajiem pārkāpumiem – “viss jūsu SEO ir slikti”, un ka šis ir tas gadījums, kad nepieciešams pārrakstīt arī preču aprakstus, lai nebūtu “copy-paste” no citiem resursiem.

Pagājušajā nedēļā notikušajā webmasteru videotikšanās reizē, John Mueller, izteicās par šo jautājumu, kāpēc meklēšanas dzinēji orģinālsatura vietnes vietā var rādīt arī pavisam citu resursu, to kurš šo saturu no viņiem ir „aizņēmies”.

Viens no videotikšanās dalībniekiem uzdeva Muelleram sekojošu jautājumu: „Mūsu darbinieks nokopēja preču aprakstus un ievietoja tos eBay veikalā. Kā rezultātā resursa pozīcijas nokritās. Es esmu dzirdējis, ka pārvietojot saturu uz jaunu vietu, algoritms automātiski veido pāradresāciju. Vai ir iespējama tāda situācija, ka mūsu resursa autoritāte tika nodota eBay?”

Muellers atbildēja, ka atsevišķos gadījos Google indeksē tādas lapas, katru atsevišķi.

„Dažreiz, tā arī notiek, ka mēs atrodam lapas ar identisku saturu. Tad mēs cenšamies noteikt, kura no lapām ir orģināls, un ievietojam to mūsu indeksā. No otras puses, ja jūsu vietnē atrodas preču apraksts, kuru kāds pēc tam ir nokopējis un ielicis eBay, tad šādas lapas izskatās diezgan atšķirīgi. Tādos gadījumos mēs tās varam uzskatīt kā unikālas, un indeksēt katru atsevišķi. Atkarībā no tā ko meklē lietotāji, mēs varam viņiem parādīt, gan vienu, gan otru lapu. Ja mēs redzam, ka cilvēks meklē kaut ko, kas būtu attiecināms uz eBay, tad mēs viņiem parādīsim eBay versiju. Bet ja lietotājs meklē preci, kuru varētu nekavējoties iegādāties turpat tuvumā, mēs parādīsim jūsu resursa versiju. Tādā veidā, šis meklēšanas algoritmu jautājums, kuri cenšas noteikt, kura no šīm lapām būs vairāk revelanta, katrā atsevišķā meklēšanas sesijā”.

Atbilde skatāma video no 33:48

Pagājušā gada oktobrī Muellers atzinās, ka jaunais “Panda” algoritms, soda vietnes par zemas kvalitātes saturu, bet tas nav viens un tas pats jēdziens, kā to vēl joprojām mīl uzskatīt daudzi SEO pakalpojumu sniedzēji.

Posted in SEO and tagged , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *