Mājaslapas optimizācija mobilajām ierīcēm.

mājaslapas optimizācija mobilajiem
Daudzi mājaslapu īpašnieki savā e-pastā ir jau saņēmuši brīdinājumus no Google, par to, ka mājaslapa nav pielāgota mobilajām ierīcēm, un kas turpmāk var ietekmēt mājaslapas pozīcijas, Google meklēšanas rezultātos  mobilajām ierīcēm. Iespējams daudzi to ir tikai dzirdējuši, vai arī tikai izlasījuši. Cik ļoti strauji pieaug mobilo ierīču interneta lietotāju skaits,  iepriekš rakstīju.
 Ko tas nozīmē? Krīt apmeklējums, daudziem mājaslapu īpašniekiem tādēļ samazinās ienākumi. Jo 48% mobilo ierīču lietotāji, internetu sāk lietot sameklējot rezultātus meklēšanas dzinējā Google*. (*Google dati uz 14.04.2015)
Viena no populārākajām izmantotajām platformām kura tiek izmantota mājaslapu veidošanā ir  WordPress, te arī aprakstīšu pārs tā spraudņus, un pieskāršos arī citiem risinājumiem, kas attiecas uz mājaslapu optimizāciju mobilajām ierīcēm.

Kā pārliecināties, ko no adaptācijas skatupunkta redz pati  Google: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
wp spraudnis mobilajai SEO optimizācijai
WPTouch “brīnums” no Google
Google jau tagad piedāvā izmantot izcilu spraudni WPTouch, lielisks risinājums, lieliskas iespējas, dažādi iestatījumi un, dažādi citi burkāni PRO versijā (no Jums 100$, un to varēs uzstādīt līdz pat 5 mājaslapām), kur ir vēl lielākas iespējas izvērsties ar dažādu iestatījumu regulēšanu un integrāciju ar iOS vai Android operētājsistēmām.
Veidojot dažādus testus, tika veikti eksperimenti ar trīs mājaslapām.
Ļoti ātri visi iestatījumi tika ieregulēti un mobilā versija varēja iet tautās.
Mīnusi- pienācās atslēgt sīkdatnes mobilo ierīču lietotājiem, jo savādāk viņiem tika „piespēlēts”  parastais kešs. Rezultātā izauga noslodze uz serveri un tas ir slikti. Arī  turpinot mainīt iestatījumus, rezultātu nebija. Tātad sīkdatņu  padošanu nepieciešams organizēt citos veidos. „Hyper Cache” strādā ar mobilajiem šabloniem (var uzlikt, lai atbilstošiem lietotājiem būtu atsevišķas sīkdatnes, bet „WPTouch” neizveido atsevišķus šablonus, kurus tad varētu piedāvāt „Hyper Cache”)
Lēmums: skaisti, smagi, bezmaksas versija lietojama maziņām mājaslapām. Maksas versijā, gan ir teikts, ka ir atsevišķa sīkdatņu padošana, bet par to pastāv šaubas.
Īsti  SEO optimizētāji  nepadodas, un turpina meklēt, kas var derēt mūsu proletariātam, tāpēc ejam tālāk un meklējam citus WP spraudņus. Atgādināšu, šeit mēs runājam, kā galvenokārt palīdzēt uz WordPress būvētām mājaslapām, jo uz Blogger platformas šādas problēmas nepastāv, vai arī vēl nav novērotas, izmantojot dažādus dizainus un citas fīčas (bet to drīzi arī notestēšu).
Citi spraudņi.
Eksperimenta būtība: pārbaudam vai apmeklētājs kurš ir ienācis mūsu lapā, izmanto mobilo ierīci, ja  „jā”, tad lādējam viņam vietni citā šablonā (līdzīgi kā tas notiek blogger platformā). To var izdarīt manuāli, un tam mums būs vajadzīgs koda gabals, lai noteiktu ierīces tipu, koda gabals šablonam un pats šablons.
Wordpress spraudnis SEO
MobilePress – diezgan kompakts risinājums, bet tajā pašā laikā vienkāršs un efektīvs. Galvenis: ir iespēja nokopēt mobilos šablonus mapē ar citiem šabloniem un izveidot tam atbilstošu ceļu pašā spraudnī. Tas atrisina jau augstākminēto problēmu, par sīkdatņu problēmu ar Hyper cache, bet savā starpā arī šiem spraudņiem ir novērojama nestabilitāte darbībā, tāpēc dažreiz mobilo ierīču lietotājiem tika padota parastā lapas versija (LOL, es pat pieņemu, ka viņi pēc tam zvanīja savam operatoram un 3 stundas centās iestāstīt, par mazu lapiņu kurā bija iegājis, bet nets satērēts ohhh kāds.)
Kā viens no nākošajiem risinājumiem tika izvēlēts JS frameworks Bootstrap
bootstrap adaptīvais dizains
Pats par sevi ļoti foršs, vienkāršs un un efektīvs instruments.
Šajā gadījumā tika uzdots izveidot adaptīvu tēmu WordPress mājaslapai,  izmantojot Bootstrap.
Ņemot palīgā  piemērus, (http://getbootstrap.com/examples/theme/), izveidot vienkāršu WP šablonu var apmēram stundas laikā. Bet sarežģītākos gadījumos, kuros vēl ir virkne papildnosacījumu, kas attiecas uz dažādiem satura tipiem, sarežģītu dizainu u.t.t, tas var prasīt arī zināmu laiku. Pavisam noteikti šis freimworks ir tā vērts, lai to izpētītu, ar viņu ir ļoti ērti strādāt.
“Djoševo i serdito.” Jeb veidojam mobilo versiju subdomēnā.

Subdomēnā veidojam mājaslapas kopiju ar vienkāršotu dizainu un palielinātu šriftu.
Galvenajā adresē veidojam lietotāja pārlūka pārbaudi, un ja tas ir mobilais pārlūks, tad veidojam redairektu uz mājaslapas mobilo versiju.

NODERĒS – Mobilo pārlūku bibliotēkas: http://detectmobilebrowsers.com/
Servisi.
Šis ir pārbaudīts, http://www.dudamobile.com, te notiek Jūsu mājaslapas ielāde, tiek ģenerēta tās mobilā versija, tālāk ievietojam mājaslapā kodu kurš pārsūta lietotājus uz atbilstošu adresi.
Adaptēts (Piemērots?) dizains.
Lai realizētu šo ieceri un lietotājam ielādētos lapa atbilstoši ierīces platumam, tiek izmantots CSS3 Media Queries.
@media screen and (max-width: 1280px) {
div.example {width: 1100px;}
}
@media screen and (max-width: 1024px) {
div.example {width: 980px;}
}
Kāda ir manevru jēga? CSS failā uzreiz ierakstam visus datus ar dažādām iespējamajām monitoru izšķirtspējām, un dažos gadījumos, tas būs viss kas nepieciešams.
Norādīt media atribūtu.
<link rel=”stylesheet” href=”site.css” media=”screen” />
<link rel=”stylesheet” href=”mobile.css” media=”handheld”/>
Screen- parasts monitors, handheld – mobilā ierīce
Vēl viens „mega” SEO paņēmiens: 
<link rel= “stylesheet” href= “mobile.css” media= “only screen and (max-device width:480px)”/>
Šādi mēs varam noteikt lietotāja ekrāna izšķirtspēju, un ja tā atbilst mobilajai ierīcei- tad ielādējam esošā dizaina ietvaros atsevišķu CSS failu, kurā ir paredzēta bloku kompaktāka izvietošana, savādāki šrifti un citus sīkumus, kurus Google ir ieteikuši.
Tātad, ko no šī var secināt – SEO optimizētājiem atkal ir darba pilnas rokas, ļoti daudzām mājaslapām pieprasījumu pozīcijas turpinās krist lejā pa meklēšanas rezultātu lapām kamēr tās netiks optimizētas mobilajām ierīcēm.
Ceru, ka būšu kādam mājaslapas īpašniekam palīdzējis vismaz ar ieskatu, kas ir jādara, un viņš to ir spējis arī pats paveikt.
Daudzajiem SEO speciālistiem, kuri veic mājaslapu optimizāciju būs vēl viens noderīgu instrumentu uzskaitījums
Ja izvēlamies WP spraudni, tad izmantojam MobilePress, ja trāpās sarežģītāks projekts lieliski noderēs Bootstrap, un ja tās ir vienkāršākas mājaslapas (lapiņas?), tad  manis minētie – mazie kodu gabaliņi.
Un noslēgumam:  rīkoties ar šo vajag piesardzīgi, jo ir novērojamas pirmās atsauksmes, ka citiem meklēšanas dzinējiem tas nepatīk un vērojamas straujas pozīciju zaudēšanas.
Sekojam līdzi jaunumiem, un veiksmi visiem darbos.
Posted in SEO and tagged , , , , , , , .

5 Comments

  1. Blogger tak ir blogu platforma, tur neko optimizēt nevajag. WP izmanto db, un te ir tikai jautājums par db lielumu.

    • Tas bija pieminēts tikai kā salīdzinājums, bet arī uz Blogger platformas ir izveidoti sarežģīti CSS stili un var tos arī iegādāties, kas pārvērš šo platformu par pilnvērtīgu mājaslapu. Jo Google ir veicies vērā ņemamu atajuninājumu šai platformai, lai ar to pilnvērtīgi varētu iet iekšā SEO lauciņā.

  2. Sveiciens! Sekoju šajā lapā ierakstītajam, jau kādu laiku, redzu, ka daudzas šeit aprakstītās tēmas nav sastopamas Latvijas platuma grādos, un kāds ir pieķēries klāt izglītošanas jautājumam ar lielu uzņēmību, tas nebūs viegli, bet iesaku nepadoties. Par šo rakstu atsevišķs – Paldies!

  3. Gača, beidz spamot manā Facebook ))) Bet raksts derēs kā uzskates līdzeklis, par to Tev cepums.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *