Pārdošanas piltuve, kāpēc un kā to izsekot?

piltuveDažādu konkurentu aktivitāšu izsekošanas instrumentu izmantošana, palīdz mārketinga speciālistam un biznesa īpašniekam acumirklī novērtēt, ar kādiem atslēgvārdiem konkurenti virzās maksas meklēšanas rezultātos, pie kādas reklāmas stratēģijas tie pieturās, kādas piezemēšanās lapas tie izmanto. Bet, lai kļūtu par tirgus līderi, ir svarīgi ņemt vērā vēl arī citus aspektus un patstāvīgi pilnveidot ne tikai savu produktu, bet arī unikalizēt savu piedāvājumu. Ir ļoti svarīgi saprast, kā tieši kompānijas piedāvātais produkts vai pakalpojums atšķirsies no konkurentiem, un izstrādājot virzīšanas stratēģiju vienmēr paturēt to prātā.

Bet kā atšķirties no pārējiem, ja mēs nevaram iedomāties, kādus produktus vai servisus saviem klientiem piedāvā konkurenti?

Pietiekami liels skaits PPC kampaņu vadītāji izmanto Atslēgvārdu plānotāju rīku, kas ir pieejams Adwords, Tas palīdz viņiem, ne tikai novērtēt potenciālās iespējas pirms reklāmas kampaņas palaišanas, bet arī iegūt informāciju par dominējošajiem trendiem konkrētajā nozarē, ne mazāk noderīgus datus var iegūt no „ Auction Insight”, jeb „Ieskats izsolē” datiem, jo tieši šeit parādās svarīgākie rādītāji potenciālās reklāmas efektivitātes noteikšanā, tādās pašās izsolēs kuras jau ir notikušas iepriekš. Tas dod iespēju, noteikt, kā vājās, tā arī stiprās puses saviem reklāmas sludinājumiem, un pieņemt stratēģiski pamatotus lēmumus par likmju lieluma noteikšanu, kampaņu budžeta apjomu un efektivākajiem atslēgvārdiem.

Godīgi gan jāsaka, ka aiz populāro instrumentu ērtajiem interfeisiem slēpjas ļoti nopietna problēma: līdz tam brīdim kamēr interneta mārketinga speciālists nesāks katru kampaņu pārbaudīt „ar rokām” analizējot visus atslēgvārdus kuri parādās sludinājumos, viņš tā arī nekad neieraudzīs šo pārdošanas piltuvi tā kā to redz pircējs. Pie tam ļoti svarīgi ir neaizmirst, ka analizēt vajag ne tikai konkurentu rādītājus, bet arī pašiem savus )))

Viens vienkāršs piemērs: pārdošanas piltuves optimizācijas process tā virzīšanas etapā mobilajos meklēšanas rezultātos ietver sevī ļoti daudzus aspektus un mēs saskaramies ar dažādām grūtībām. Tā vai savādāk, bet šis kanāls biznesa pārstāvjiem paver visdažādākās iespējas. Patiesībā, meklēšanas rezultāti, kas tiek attēloti mobilajās ierīcēs jau tagad ir kļuvuši par īstu kaujas lauku, un te ir sākuši cīnīties ļoti daudzu biznesu pārstāvji.

mobile_search_results_dealer_advertising

Par to, ka pavisam drīz pārejas uz biznesa pārstāvju vietnēm no mobilajām ierīcēm pārsniegs Desktop ierīces, šaubu nav un par to liecina visi esošie trendi.

Un pie šāda salikuma uzņēmējam vai interneta mārketinga speciālistam ir jāuzdod sev veselu virkni jautājumu:

Ko tieši es esmu izdarījis, lai uzlabotu mobilo ierīču lietotāju pieredzi savā vietnē?

Vai es veltu pietiekami lielu uzmanību TOP konkurentu atslēgvārdu izpētei pēc kuriem tie virzās?

Tieši kādus atslēgvārdus, kādu mērķu sasniegšanai viņi izmanto?  u.t.t.

Tas viss ir ārkārtīgi svarīgi un jāņem vērā, kad mēs veicam mārketinga izpēti.

Kāpēc tā būtu jādara?

UX novērtēšana un konversiju optimizācija.

Mēģinājums analizēt uzreiz visu: atslēgvārdus, sludinājumus, piezemēšanās lapas – var novest pie tā, ka interneta mārketinga speciālists beigu beigās palaidīs garām informāciju, kura var būt kritiski svarīga, lai varētu izanalizēt pārdošanas piltuvi.

octa_kw

Pieredzējušākie interneta mārketinga speciālisti, kuri strādā ar kontekstuālo reklāmu sāk ar atslēgvārdu analīzi un to pozīciju izmaiņām SERP rezultātos.

Ja lietotājs ir ievadījis meklēšanas pieprasījumu, kurš satur reklāmas sludinājuma atslēgvārdu, tad reklāmdevēja rīcībā ir tikai 2 – 3 sekundes, lai savu sludinājumu izceltu starp pārējiem.

Un te būtu jāparādās PPC kampaņu speciālistu kompetencēm, jo izveidot piemēram Google Adwords kampaņu varētu pat skolnieks, bet to pareizi iztestēt, izdarīt attiecīgos secinājumus un pilnībā optimizēt kampaņu var tikai pieredzējis speciālists.

Šis speciālists varēs sevi iedomāties lietotāja lomā un veicot meklēšanas pieprasījumus mēģinās pilnībā imitēt lietotāja rīcību, lai saprastu, kuri no sludinājumiem piesaista vislielāko uzmanību un kādi tam ir iemesli. Pēc tam var ķerties klāt pie konkurenta piedāvājuma analīzes, un izveidot daudz pievilcīgāku piedāvājumu sava biznesa interesēs, par to jau rakstīju, gan plastikāta logu apskatā un testa auto apskatā, var palasīt un padomāt.

Tas ir svarīgi un vienmēr vajag veikt pārejas pa konkurentu sludinājumiem, lai novērtētu piezemēšanās lapas to noformējumu, to lietojamību un pārējos faktorus, lai izveidotu tiešām efektīvu kampaņu racionāli investējot budžetus.

Sekojam līdzi visām konkurentu aktivitātēm

Šobrīd interneta mārketinga speciālistiem ir iespējams izsekot visas iespējamās konkurentu aktivitātes, jo piedāvāto instrumentu skaits tirgū ir neiedomājami liels.

Tomēr daudz efektīvāk šādos gadījumos būtu izmantot analītikas sistēmas, kuras pašas spēj informēt par mums interesējošajam konkurentu aktivitātēm. Piemēram, mēs varam iestatīt, brīdinājuma ziņojuma nosūtīšanas funkciju tādā veidā, lai gadījumos, kad konkurents ir veicis izmaiņas savā PPC kampaņā vai arī pamainījis piezemēšanās lapu, mēs to uzreiz arī uzzinātu, to varētu pārbaudīt un savā PPC kampaņā varētu attiecīgi veikt nepieciešamās izmaiņas.

Nobeigumam

Ir ļoti svarīgi saprast, kāpēc konkurentu datu analīze ir tik ļoti nepieciešama, ja Jūs veidojat savas PPC kampaņas. Jo tikai pareiza pieeja salīdzinošajai analīzei palīdzēs izvēlēties pareizu reklāmas stratēģiju, pareizi novērtēt budžetus un garantēt peļņu no šīm reklāmas kampaņām.

Posted in Analītika, Interneta mārketings and tagged , , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *