Partnermārketings – kā nopietns starptautisks bizness

partnermārketings
Par partnermārketingu (affiliate) laikam jau vairs tikai retais nav dzirdējis un slinkais, nav izmēģinājis. Pēc būtības tas tiek pasniegts sekojoši – ja tev ir sava mājaslapa vai blogs, tad ieliec tur reklāmas un sāc pelnīt. Un, kā uz to visu raugās vidējais statistiskais uzņēmējs – “Tie džeki kuri māk programmēt un taisīt lapas ir atraduši lielisku iespēju, kā nopelnīt ar savu nodarbošanos.”  Šī būs tā reize, kad mēģināšu lauzt šo mītu. Tas nav bizness nūbiem ar planšeti rokās, tas ir nopietns bizness, kuru var vadīt tikai uzņēmēji, kuri tādi arī ir, ne tikai ar uzrakstu uz vizītkartes.

No vienas puses mums ir reklāmdevēji , kuri gatavi maksāt par apmeklētājiem, kuri veic tādas vai citādākas darbības (piemēram aizpilda pasūtijuma formu, veic pirkumu, uzinstalē viņa spēli, atstāj savu e-pastu u.t.t.)  Reklāmdevējs pēc būtības meklē –tirdzniecības aģentus, kas būtu gatavi pelnīt tikai no uzrādītā rezultāta ieguldot savus resursus.
Ja reklāmdevējs nezina kur šos tirdzniecības aģentus dabūt, viņš griežas pie partnermārketinga tīkliem, kuri par attiecīgu maksu var viņam piedāvāt savus partnerus.
Latvijā jau vairāk kā 5 gadus strādā 3 partnermārketinga tīkli: Pay4results.eu, Goaffiliate.lvDoaffiliate.net. Pay4results arī ir vecākais strādājošais tīkls Latvijā un to vada igauņu komanda. Goaffiliate radās, pēc šķiršanās no Pay4results.eu, doaffiliate.lv ir programmētāju grupa, kura saprata, ka ir ļoti laba iespēja pelnīt ātro kredītu nišā, tāpēc arī radās šis tīkls.
Taisnības labad jāsaka, bija arī vēl citi nenopietni mēģinājumi  izveidot arī citus tīklus, bet viņus pat nepieminēsim.
Toties ārpus Latvijas robežām, sākas īstais partnermārketings, un pirmā īstā, lielā nauda, tāpēc par Latviju varam godīgi aizmirst.
Un mēs runājam par biznesu, nevis par spēlēšanos smilšu kastē ar savu mājaslapu.
Tātad, ja reiz ir reklāmdevējs kuram ir vajadzīgi šie partneri, un viņš tos spēj atrast vai nu pats, vai arī noslēdzot līgumu ar kādu no partnermārketinga tīkliem, tad nākošais punkts būs par pašiem partneriem, kuri strādā ar šiem piedāvājumiem.
Ļoti reti kad labākie partneri strādā vienatnē,  tas ir pārāk izplatīts mīts, patiesībā tās ir veselas komandas, un ļoti reti, kad to dara viens pats.
Nav tur jābūt visiem programmētājiem. Lai veiksmīgi strādātu partnermārketingā nevajag taisīt sev vienu mājaslapu pēc otras, mājaslapas vispār tiek veidotas, ja to vajag konkrēta mērķa sasniegšanai, piemēram – kā galvenais apmeklējuma saņēmējs, bet arī tas nav obligāti.
Un protams nav nepieciešams veidot sarežģītas lapas, jo tas ir tikai bizness – „time is money”.
Pērkam gatavus Premium šablonus, metam tos virsū uz gataviem CMS, pieslēdzam klāt 2 -3 kopīraiterus, lai viņi ātri „aizsit ciet” lapu ar saturu, pieslēdzam klāt SEO speciālistu, lai viņš sakārto mājaslapu atbilstoši SEO prasībām, pasūtam dizainerim kaut ko smuku uztaisīt, programmētājam kaut ko pielabot, un tas ir viss! Varam sākt strādāt.
Ja tas ir bizness, tātad tas ir bizness – mums ir apgrozāmie līdzekļi, mums ir naudas plūsma, mums ir finanšu riski, patiesībā mums ir visas iespējas, naudu,  arī pazaudēt. Bet tāds ir bizness.
Tāpēc ja mēs nodarbojamies ar partnermārketingu, mums ir jābūt trafika menedžerim kurš pat divos naktī spēs nosaukt vismaz 10 normālas biržas, kur nopirkt apmeklējumu un cik tas maksās. Mums ir jābūt arī oferu menedžerim, kurš vienmēr zinās svaigākos un interesantākos piedāvājumus, kurus Jūs varat reklamēt.
Mums ir jābūt arī analītiķim, kurš spēj analizēt iegūtos  datus,  un rekomendēt veicamās korekcijas, mums ir jābūt arī savam finanšu direktoram, kurš palīdzēs tikt galā ar finanšu plūsmām, jo lai arī nopelnīts būs, bet izmaksas parasti tiek uz kādu laiku aizturētas, lai pārbaudītu Jūsu godīgumu, tāpēc apgrozāmie līdzekļi ir jākontrolē, un arī tos pareizi jāsadala.
Ja reiz viss tas mums ir, un rokās ir vismaz 100 000 EUR, ballīte var sākties )))
Kas notiek tālāk, Jūs piesakaties uz kādu no oferiem, iepazīstaties ar apmeklējuma nosacījumiem, ierobežojumiem un citām niansēm, izsverat vai esat gatavs sākt strādāt ar šo piedāvājumu, Jūsu trafika menedžeris sagatavos apmeklējuma plūsmu (vienkārši nopirks kādu apmeklējuma apjomu, kas Jums derēs testiem) un piedāvājumu var sākt reklamēt,  tālāk analītiķis seko līdzi kāda ir atdeve no kampaņas, vai tā ir pieļaujamajās robežās, vai neiet mīnusā, un attiecīgi tiek koriģēti iestatījumi
Kā rezultātā jūsu ROI (Return On Investments) – jābūt robežās no  30% – 70%. Ik pa laikam patrāpīsies reklāmdevējs uz kura rēķina varēs nopelnīt arī vairāk, bet šis ir optimālais cipars, ja ir mazāk, netērējiet laiku, vai nu konkurence ir pārāk liela, vai arī produkts ir slikts, te citu variantu nav.
Nav nekādas nozīmes, tas ir piedāvājums par 0,50 EUR, vai par 10 000 EUR, visu nosaka apmeklējuma plūsma, tā kvalitāte un atdeve no ieguldītajām investīcijām, tas arī viss, vienā pašmāju blogā lasīju, kur kāds affiliate darbonis ieteica neskatītites virsū piedāvājumiem, kur uz katra darījuma varētu nopelnīt mazāk par 7 EUR, tas ir muļķīgs apgalvojums, jo acīmredzot viņš nemaz nezina, cik daudz ir šādu, ļoti labi, pelnošu piedāvājumu.
Pēc būtības šī būtu pavisam godīga affiliate mārketinga aģentūra, kura vai nu pazaudē savu naudu to ieguldot nepareizā produktā, vai arī neoptimizējot reklāmas kampaņas, tām nesekojot līdzi u.t.t., vai arī gūst stabilu peļņu un attīstās un veiksmīgākajiem partneriem  parasti parādās vēl papildus bonusi un paildus prēmijas, ja Jums ir normālas testa kampaņas, pēc kuru veikšanas ir skaidrs gramos, kas tieši strādā, kas nestrādā, kāpēc strādā, kā var strādāt vēl labāk, tad ticiet man, būs tikai peļņa. (mobilā trafika arbitrāžā Āzijas tirgū – tikai pilnvērtīgu testu veikšanai būs nepieciešami vidēji 5000 EUR, bet var noliet arī 30k EUR un neko nesaprast)
Lūk tāds ir partnermārketings īstenībā. Es zinu, arī Latvijā ir ļoti daudz labu digitālā mārketinga profesionāļu, kuri spēj tikt galā ar šādiem uzdevumiem, tāpēc viņus  uzaicina strādāt nopieni online biznesa uzņēmumi, kuriem ir savs produkts/-i  ko bīdīt internetā, lai šie speciālisti atrisina, daudzus šeit manis pārskaitītos darbības momentus.
Bet blogeri… blogeri,  lai pelna ar savu Adsensi, tas nebūs bizness, tas būs parasts partnermārketings.
Posted in Partnermārketings, Trafika arbitrāža and tagged , , , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *