Semantiskā kodola izveidošanas plāns

plāns semantiskajam kodolam
Mēs taču visi zinām, kāpēc nepieciešams plāns? Plāns ir visu pamatu pamats, grūti viņš iet, jāpiekrīt, bet cik ļoti viņš atvieglo darbu pēc tam…Mmm.
Turpinot manu, Latvijas Digitālā Mārketinga vidi satricinājušo, rakstu sēriju, parunāsim par darbībām kuras jāievēro sastādot semantisko kodolu.
Variet sev izprintēt un pielikt pie monitora arī šo nodaļu, no rakstu sērijas, un  kad nākošreiz gribēsies iekomentēt kaut ko par semantisko kodolu šajā blogā, vēlreiz uzmanīgi visu pārlasiet manā uzrakstītajā. Turpinām ar plāna izveidi…

  1. Jūsu priekšā ir vietne, Jūsu pašu vai klienta resurs, kura dēļ tiks ievākti atslēgvārdi. Pirmkārt ir nepieciešams uzrakstīt tajā pašā “wordā” vai “excelī”, visus darbības virzienus, kuram ir veltīts resurss.  Ja tas ir interneta veikals, rakstam ārā galvenās preču kategorijas (atsevišķām precēm atslēgvārdus parasti nemeklē, bet kā veiksmīga pieredze rāda, tas arī var dot rezultātu). Ja tas ir blogs, tad rakstam ārā visas skaramās apakštēmas,  tāpat arī atsevišķus, svarīgu rakstu virsrakstus. Ja vietne paredz tikai pakalpojumu sniegšanu, tad  galvenie atslēgvārdi būs šo pakalpojumu apraksti u.t.t. (fotogrāfi, jūs mani sapratāt?)
  2.  Precizējiet Jūsu vietnes virzības reģionu. Es godīgi nesaprotu, kāpēc neviens fotogrāfs sevi nepozicionē, ka viņš ir “fotogrāfs nr. 1 Daugavpilī”, bet nu labi. Bet tas uzreiz samazina konkurenci atsevišķos gadījumos, pilnīgi noteikti.
  3. Sarežģītākā daļa – ar „Pārseri” (neieciklējieties šajā vārdā)  izdabūjiet  visus iespējamos pieprasījumus no meklēšanas dzinējiem, ar cik iespējams,  dažādiem instrumentiem to varat izdarīt (bet ņemot vērā, ka latviešu valodā ir tikai viens, un tas pats ir Google produkts, tad tas nav īsti līdz galam izdarāms. Skumji? Toties realitāte…), bet šis punkts drīzi mainīsies arī latviešiem, un es ceru, ka drīz būs pieejams pilnvērtīgs un jaudīgs  instruments, tāpēc sekojat līdzi jaunumiem.
  4. Iegūtos pieprasījumu rezultātus ir nepieciešams izanalizēt un atstāt pašus kvalitatīvākos (kā to dara, jau rakstīju iepriekš). Tas Jums palīdzēs izmest pieprasījumus no semantiskā kodola, kuri Jums apmeklējumu vispār  nevar dot,  un tos, par kuriem  būs ne tikai jācīnās, bet arī jāpārdomā sava virzības stratēģija un semantiskais kodols kopumā.
  5. Iegūtos atslēgvārdus nepieciešams izkliedēt pa visiem resursa dokumentiem (lasi- atsevišķām lapām, arī par to jau rakstīju iepriekš ), lai parādītos kopējā vīzija, kā katrs dokuments tiks virzīts un ar atslēgvārdiem tas tiks darīts. Tadejādi Jums radīsies precīza vietnes struktūras izpratne un fokuss uz konkrētiem tās dokumentiem (lasi – lapām). Tāpat te arī jāsaprot, ka iet runa par dalīšanu pamata un sekundārajā semantiskajā  kodolā (ja tajā ir nepieciešamība).
Pēc visa šī pasākuma, kad beidzot pilnvērtīgs semantiskais kodols ir izveidots, lai to sāktu izmantot vietnes virzībai , ir nepieciešams ķerties klāt vietnes iekšējai optimizācijai un veikt efektīvu iekšējo saišu izveidi… tas šajā rakstā viss.
P.S. Nerakstiet  lūdzu, ka šīs tēmas ir atrunātas (es tos komentārus dzēšu ārā  nelasot), es to ļoti lieliski zinu, bet kā jau minēju, šis tiek darīts tikai to studentu un sabiedrības labā, kuri vēlas saprast, kas ir digitālais mārketings, SEO un visi pārējie mistiskie jēdzieni. Un jā, šis ir 4. raksts manā, vēl apmēram, nākošo trīs rakstu sērijā, jo 6 gadus atpakaļ, Latvijas internetā tika publicēts angliskās versijas tulkojums 5000 zīmju apjomā, un tas arī viss ar ko beidzās sarunas Latvijas internetā par semantisko kodolu.
Te viss ir lauku traktorista līmenī paskaidrots manuprāt, un tā ir pievienotā vērtība.
Nākošreiz, kā jāizskatās gatavam semantiskajam kodolam.
Posted in Semantiskais kodols, Uncategorized and tagged , , , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *