Semantiskais kodols- kas tas ir?

semantiskais kodols
Strādājot pie jauna un funkcionāla rīka izstrādes,  man kolēģis uzdeva jautājumu:
Gati, cik Latvijā interneta lietotāji meklē  vārdu –  „semantiskais kodols”?
Atslēgvārdu plānotāja atbilde mani pašu un arī kolēģi iedzina stūrī – “Necik”.
Nolēmu  papētīt cik rezultātus  no Latvijas Google spēs atrast. Un rezultāti mani vēl vairāk pārsteidza.  Viens, PILNVĒRTĪGS, raksts par mājaslapas semantiskā kodola izveidi. Viens! Un tas pats 6 gadus vecs…  Mums vienkārši  neviens par to neraksta, jo acīmredzot, par mājaslapas semantiskā kodola izveidi  vai nu trūkst zināšanu, vai arī tas ir vēl joprojām  liels noslēpums.
No n-tajiem interneta mārketinga blogiem, forumiem, lapām, pēc vairākām digitālā mārketinga veltīto tēmu konferencēm un tamlīdzīgiem pasākumiem, neviens no Latvijā esošajiem Digitālā mārketinga speciālistiem, vienkārši nav to pat pieminējis…

Jāsaka, kā ir – tas ir slikti.
Laboju  šo situāciju un mēģinot vienkāršiem vārdiem izskaidrot, kas tas ir, ejam cauri.
Kas ir semantiskais kodols?
Katrs no mums māk lietot uzziņu katalogus,  nav nozīmes, vai tas ir internetā,  vai arī izdrukāts divus kilogramus smags, visas Latvijas tālruņu numuru katalogs – izmantošanas princips  nemainās.  Sākumam mēs izvēlamies vajadzīgo nozari, tad nozares specializāciju, vajadzīgo reģionu, un  no parādījušos uzņēmumu saraksta filtrējam ārā mums vajadzīgo, kurš specializējas vienā mūs interesējošā nišā.  Piemēram :   Auto – Autoserviss –  Rēzekne – riepu remonts, vai Auto – Autoserviss –  riepu remonts–  Rēzekne .
Pēc līdzīga principa strādā arī vietnes semantika – mēs meklēšanas dzinējos ievadam pieprasījumu, kas mūs interesē, savukārt meklēšanas dzinējs (biežāk Latvijas gadījumā tas būs Google), izdomā, kura no lapām varētu būt mums vispiemērotākā.  Šīs atsevišķās lapas satur sevī  iepriekš optimizētu saturu, kurā atrodas mūsu pieprasījums, kas saucās – atslēgvārds!
Tādā veidā vienkāršs semantiskais kodols ir meklēšanas pieprasījumu apkopojums, kuri kopā ņemti – raksturo mājaslapas tematiku, vai nodarbošanās veidu (komerclapām).
Tadejādi semantiskais kodols praktiski izpilda ļoti svarīgu funkciju – tas palīdz web-resursam iegūt apmeklētājus no meklēšanas dzinējiem (lasīt- Google),  un izpildītu vajadzīgos uzdevumus.  Piemēram komerclapām – tā varētu būt preču pārdošana, blogam – partnerprogrammu reklamēšana, u.t.t.  Respektīvi, semantiskais kodols ir jebkuras mājaslapas pamatu pamats, kurš ir nepieciešams, lai iegūtu apmeklējumu no meklēšanas dzinēju rezultātiem. Bez pareizas un kvalitatīvas atslēgvārdu analīzes un apkopošanas šādu apmeklējumu iegūt kļūst nereāli.
Tāpēc, ja mēs gribam izmantot Google iespējas un resursus, kas palīdzētu mūsu mājaslapai kļūt populārai, tam ir nepieciešams semantiskais kodols. Bet ja mēs negribam iegūt šādu – bezmaksas apmeklējumu, kas būtu adresēts mūsu mērķauditorijai, to visu var arī nedarīt.
Nākošreiz turpināšu par semantiskā kodola tipiem, kas būtu jāņem vērā izstrādājot semantisko kodolu, tā plāna izveide, padomi, analīze un citas svarīgas lietas.
Turpinājums:
Posted in Semantiskais kodols and tagged , , , , , , .

3 Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *