SEO atzīts par nepopulārāko digitālā mārketinga kanālu

Meklēšanas rezultātu optimizācija (SEO) šobrīd ir nepopulārākais kanāls ASV tirgū. Pie tāda secinājuma nonākuši aptaujas veicēji no Clutch. Pētijumā piedalījās 500 mārketinga speciālistu no kompānijām kurās darbinieku skaits ir 100+.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem SEO savās mārketinga stratēģijās izmanto tikai 44% kompāniju.

Kanālu TOP 6 izskatās šādi:

  • Sociālie mediji (81%)
  • Vietne (78%)
  • E-pasti (69%)
  • Mediju reklāma (55%)
  • Mobilās aplikācijas (53%)
  • Kontent-mārketings (53%)

SEM seko uzreiz aiz Kontent-mārketinga, to savās stratēģijās paredzējuši un izmanto 47% uzņēmumu mārketinga speciālistu.

Saskaņā ar Clutch izdarītajiem secinājumiem, ļoti daudzi uzņēmumi nesaprot SEO svarīgo nozīmi, jo paveiktā darba rezultāti nav redzami uzreiz. Un tāpēc 56% uzņēmumu to nedara vispār!

Galvenais mārketologu uzdevums šobrīd –  veicināt pārdošanas un ienākumu palielināšanos. Uzreiz, tagad, reiz 2, un vēlams par velti. 😀

digitālā mārketinga mērķi

Pie tam, vietnes apmeklējuma paaugstināšanu, kā mērķi nosauca tikai 11% aptaujāto mārketologu.

Ir vērts atzīmēt, ka vēl dažus gadus atpakaļ SEO tika nosaukts starp TOP3 kanāliem, bet paaugstinoties mobilo ierīču interneta lietotāju skaitam un reklāmas laukumi, kuri nomāc meklēšanas rezultātus, daudzos mārketologos ir ieviesis nelielu neticību šim kanālam.

Tā vai savādāk, bet SEO paņēmieni un platformas turpina evolucionēt līdzi laikam, un SEO kā kanāls strādā vēl šodien. Jā, viss ir palicis mazliet sarežģītāk un arī naudas ziņā dārgāk, bet vietnes optimizēšana ir kritiski svarīga darbība, lai būtu soli priekšā konkurentiem.

Personīgais viedoklis:

SEO nekad nav bijis tikai vienārša darbība, kuru var paveikt bez attiecīgām zināšanām un pieredzes. Ja vēl ar on-site SEO kaut kā cilvēciņi tiek galā, tad ar off-site SEO daudzi netiek galā pavisam, vai arī tiek galā, ļoti, ļoti slikti. Un dabiski, lai slēptu šo kompetenču trūkumu, daudzie “mārketologi” vienkārši pasaka saviem šefiem – SEO nestrādā.

Tā vietā viņi palaiž reklāmu Facebook vai Instagrammos, tad sit pie krūtīm – redz kur pārdošanas, redz kur ienākumi. Iekarina bannerīti kādā lielā mediju portālā, uztaisa mobilo aplikāciju. Un visi ir apmierināti. Tomēr SEO ir pamatu pamats, no kura atsakoties daudzi konkurenti to pamanīs savās konkurentu analīzes rezultātos, un tur pieliks savu kāju priekšā. Jā, SEO kā kanāls ir palicis izmaksu ziņā ietilpīgāks, bet tajā pašā laikā ļoti daudzi atslēgvārdi, ļoti daudzās nišās ir tik dārgi, ka tomēr labāk palikt pie SEO, ja vien protams uz konta nav kāds lieks miljons.

Arī es esmu apgreidojis SEO piedāvājumu, un tas attiecas uz vietņu īpašniekiem, kuriem ir svarīgi tikt pie starptautiskās mērķauditorijas. Pašu SEO piedāvājumu var aplūkot šī bloga sākumā.

 

Posted in SEO and tagged , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *