SEO latviešu kantora gaumē

seo optimizācijaSen nav bijis neviens raksts par mājas lapu optimizāciju, vai ne?

Nu labi, ko tur slēpt, vispār pasen nekas te nav rakstīts, jo vienkārši elementāri man nav 185 roku, tāpēc labošos. Labošos ne jau tāpēc, ka ļoti gribētos kaut ko rakstīt, bet uz šo mani atkal pamudināja dažu labu personāžu izteikumi savās „tet-a-tet” sarunās, un lai saprastu par ko ir stāsts, sāksim ar atkāpi.

Ar mājas lapu optimizāciju es nodarbojos tik sen, ka jau vairs neatceros, cik projekti ir gājuši caur manām rokām, un ja agrāk nopietni ar SEO nodarbojās faktiski uz roku pirkstiem saskaitāmi cilvēki, tad vēlāk sāka parādīties visādi pseidospeciālisti, kuri iedomājoties, ka tas ir izdarāms, kā 2×2 arī sāka stāstīt, ka ir mega klases spečuki.

Manā pieredzē ir bijis pat gadījums, kad klients redzot cik izmaksā šāds pasākums – uztaisīja savu digitālā mārketinga aģentūru, un viens celtnieks aizgāja no stroikas, bet par viņiem mēs parunāsim citreiz.

Mēs vecie dinozauri uz to tikai noskatījāmies ar smaidu sejā, jo skaidrs, ka visu pasaules naudu nopelnīt tik un tā netaisāmies, baltmaizei ar desu pietiek, tāpat zinājām, ka agrāk vai vēlāk, pēc šo darboņu sameistarotā, neapmierinātie klienti atnāks arī līdz mums.

Tad Aigars uztaisīja „Infinitum8” kantori kopā ar Egīlu, klientu plūsma auga, šie protams paplašinājās, ņēma darbiniekus un varētu pat teikt, ka viss būtu vienkārši ideāli. Biznesam ir jāattīstās un tas ir tikai loģiski. Tā arī dzīvojām…

Bet tad lēnā garā pie manis sāka vērsties klienti kuri man sāka stāstīt šausmu stāstus par izslavināto aģentūru, kuriem es lāga neticēju, tomēr pārbaudot izdarīto darbu, nācās secināt, ka supermegakantoris tā vienkārši runājot – atklāti haltūrē, lai neteiktu vairāk. Piemērus varu minēt neskaitāmus, bet tas varētu aizskārt arī manis apkalpoto klientu intereses, tāpēc taisīsim „hod kaņom”, lai varētu nobeigt šo domu.

Pavisam nesen man patrāpījās klients kurš darbojas gemblinga nišā, un man vienkārši tupa vajadzēja pārbaudīt konkurentu paveikto. Kamēr izgāju uz tādu resursu 11.lv, kurš ir bettinga kantoris.

Pārskrienot pāri šim resursam nobrīnījos, kurš tāds mega SEO speciālists ir bijis, ka saliek veselus divus H1 tegus lapā, vienu pie tam atstājot tukšu, meta tegus vienkārši nav aizpildījis (jo nafig, kam viņi vajadzīgi, vai ne?) un pats sev applaudē, savukārt kantoris samaksājis kārtējam Cepīšveidīgajam optimizātoram.

Iekopēšu koda fragmentu, lai būtu skaidrs par ko ir runa:

<title>Totalizators – Interneta kazino spēles – Spēļu automāti – 11.lv</title>

    <meta name=”description” />

    <meta name=”keywords” />

<h1></h1>

<h1>PASAUL&#x112; PIRM&#x100; 111% BEZRISKA LIKME!</h1>

Palika jau interesanti, bija jāiet pētīt ienākošo saišu profils.

Un uzmanību, bomba…

internetaguru.lv 1 5.101.124.173 ee

simsim.lv 3 5.45.124.151 ee

pasakufeja.lv 2 5.45.124.151 ee

frey.lv 2 5.45.124.151 ee

nitro.lv 2 5.45.124.151 ee

ezoshop.lv 2 5.45.124.151 ee

inpoc.lv 2 5.45.124.151 ee

am-pm.lv 2 5.45.124.151 ee

hypermarket.lv 2 5.45.124.151 ee

intimstyle.lv 1 5.45.124.151 ee

mobit.lv 1 5.45.124.151 ee

manmat.lv 1 5.45.124.151 ee

bookreader.lv 1 5.45.124.151 ee

aveikals.lv 1 5.45.124.151 ee

Jautāsiet kas tie tādi par domēniem? Aizejiet, apskatieties un pasmiesimies kopā. Galvenais kas mani visvairāk izbrīnīja, ka pat serveris atrodas Igaunijā, kur šīs lapiņas uzliktas, bet tas kas ir reāli smieklīgi – IP adrese, ta mums viena un tā pati. Klau, nebija lētāk vienkārši ģenerēt dorvejus? Jeb, šie jau ir dorveji? Jeb Infinitum8 izveidots PBN? Bet ja tas būtu PBN (Private Blog Network), tad kāda sūda pēc tur visur ir copy/paste? Uz kopīraiteri ekonomēja, vai kā? vai arī pakistāņi nemāk rakstīt latviski un tāpēc tikai vienu un to pašu kopīpeistu visos minētajos domēnos lika?

Paskaidrošu – Tie ir domēni kuri veido visas ienākošās saites, tam pašam nabaga 11.lv.  Kuras salikuši „Infinitum8” megaūber klases speciālisti. Ja godīgi, tādu pornogrāfiju es sen nebiju redzējis, bet ko lai dara, viņi ir tik kruti, ka praktiski jāsaka – Latvijas SEO Guru!

Es nezinu cik viņi ir par šo porno paņēmuši naudas, bet ir skaidrs, ka pie profesionālas aģentūras šis pakalpojums lēti nemaksā.

Tad nu lūk mīļie draugi… padomāsim kopā, ir vai nav droši griezties pie tik profesionālas aģentūras? Un ja man kāds teiks, Gati, ir slikti tā rakstīt par čomiem. Es viņam piekritīšu. Bet Aigars pats sapratīs, kāpēc šis raksts ir tapis un aizies stūrī nokaunēties.

Tādu haltūru, pakistāniešu līmenī, taisīt nedrīkst un man, kā cilvēkam kurš arī ikdienā veic mājas lapu optimizāciju, ieraugot ko tādu, vienkārši ir tikai viens jautājums – Kā var līdz tādam līmenim nokrist? Kā, Karl? Jā es neesmu aģentūra, bet man ir kvalitātes standarti, pie kuriem pieturos un no tiem neatkāpjos, bet ja šādi strādā “profesionāla aģentūra”, tad man trūkst vārdu.

Tādas lūk lietiņas. Tas arī šai reizei viss. Nebojāsim karmu.

Posted in SEO and tagged , , , .

10 Comments

  1. Kas tas cepīts tāds? Es tikai pazīstu cookies, bet tie laikam citi cepumi. Visu laiku par viņu tiek runāts. Tas ir kāds apslēptais talants?

    • Jā, ir tāds apslēptais talants NR viens. Man pret viņu tāda mīlestība, ka ja iet runa par tiem SEOšņikiem kurus nedrīkst pat pie datora laist, tad tas ir stāsts par viņu…bet lai viņš pavisam nesabēdātos precīzu uzvārdu nesaucu

  2. Gati, Tu laikam nekad mūžā neesi strādājis ar lieliem klientiem 🙂 Viņiem bieži vien ir tik “daudz” laika un iespējas, ka rekomendāciju izpilde var ievilkties līdz pat 12 mēnešiem vai pat vairāk. Turklāt, dažiem ir jāpārprogrammē visa mājas lapa, lai pat ieviestu, piemēram, tādu primitīvu iespēju, kā meta tagi.

    Un, ja domā, ka divu H1 tagu atrašanās vienā lapā baigi ietekmē pozīcijas, iesaku beigt lasīt teorijas ābeces un sākt pārbaudīt lietas reālā praksē. Pēc pieredzes – iesaku netērēt laiku šādiem sīkumiem un galvenokārt koncentrēties tikai uz top iekšējiem faktoriem (protams, ja nav kādas kritiskas problēmas) un vairāk laika veltīt tieši saišu izveidei.

    Par to PBN runājot, kas viņiem tur saveidots, jā, diezgan nepraktiski… cerams, ka pārējie blogi vismaz stāv uz citiem hostiem.

    Un jā, arī esmu pamanījis, jo lielāka aģentūra, jo vairāk iestrādātu sistēmu un pārsvarā viss kā konveijerā. Ja klients vēlas, lai ar viņu auklētos kā ar mazu bērnu, tad labākais veids ir atrast kādu SEO speciālistu, ar kuru sadarboties pa tiešo.

    • Esmu praktiķis nevis teorētiķis, protams šādā izpildijumā H1 tegi neietekmēs SERP, bet tas ka nav metadescription, ietekmēs pavisam noteikti, un ja atgriežamies pie t.s. PBN, tad šī ir parodija par šo tēmu un tie ir arī vienīgie domēni kuri veido beklinkus, tāpēc cerēt, ka pārējie blogi stāv uz citiem hostiem… pār kādiem pārējiem blogiem tu runā? ))))

      • Protams, ja nav Meta Description, CTR mazāks un ietekme uz SERP rezultātiem būs.

        PBN – baigi švaki, ja tie ir visi domēni, kas viņu rīcībā 🙂 tāds knaps PBN tīkls sanāk.

        Pēc pieredzes varu ieteikt netērēt laiku saviem PBN un vienkārši nopirkt reklāmrakstu kādā blogā/portālā. Ilgtermiņā mazākas izmaksas + saites no labiem resursiem. Turpretī PBN jāuztur regulārs saturs, Backlink profils, Hostingi, Domēni utt., kas visu procesu ievērojami sadārdzina.

    • Nesen vienā publikācijā bija uzrakstīts, ka iet tikai uz augšu. Jau pie 3 miljoniem apgrozījums.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *