Sociālo tīklu ietekme uz SEO 2.daļa

Kā solīju vakar, šodien turpinu par sociālo tīklu ietekmi uz SEO procesiem. Un šoreiz turpināšu par to “KĀ” tie ietekmē SEO rezultātus. Vakar, viens cilvēks man Facebookā pareizi piezīmēja, ka jautājums nav par to, “VAI” tie ietekmē, bet jautājums ir par to, “KĀ” tie ietekmē. Tāpēc ar vienkāršiem piemēriem un jau zināmiem faktiem šoreiz saliksim visu pa plauktiņiem.

Nevar viennozīmīgi pateikt, ka saites kuras tiek izvietotas sociālajos tīklos paaugstina SERP.

OK, par sociālajiem signāliem, kuri norāda uz profila autoritāti varam pagaidām aizmirst, jo mūs interesē tikai viens jautājums: Vai Google ņem šīs saites vērā? Kad tava bloga kārtējais posts pēkšņi kļūst populārs Twitterī, vai šis faktors tiek ņemts vērā, lai paaugstinātos SERP?

Daudzi interneta mārketologi uzskata, ka tā tas arī tiešām ir. Bet lūk ko domā Brian Honigman no Marketing Consultant.

Tiek izveidots interesants kontents, kurš ar šērošanas palīdzību izplatās sociālajos tīklos. Un saites uz jūsu kontentu no Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube un citiem, palīdz meklēšanas dzinējiem saprast, pēc kādiem atslēgvārdiem to indeksēt un mainīt to SERP.

2010 gada intervijā, kad Denni Sallivan uzdeva jautājumus, gan Google, gan Bing, Google pārstāvji pirmoreiz paziņo, ka ņem vērā šādas saites kuras ir publicētas Twitter, bet uzreiz pēc tam apgalvo tieši pretējo. Savukārt Bing, kas ir otrs populārākais meklēšanas dzinējs, pasaka tieši un konkrēti, ka viņi šo faktoru ņem vērā savos algoritmos.

Lai arī 2014.gada video, kurā M. Katts viennozīmīgi paziņoja, ka Google neņem vērā nekādus sociālos signālus, tajā pašā laikā viņš pasaka, ka viņi sociālos tīklus indeksē tieši tāpat kā visus pārējos interneta resursus.

„Priekš mums Facebook un Twitter ne ar ko neatšķiras no citām interneta lapām, mūsu indeksā, tāpēc ja kaut kas notiek twitterī vai Facebook, un mēs varam to noskenēt, tad tas tiks parādīts mūsu meklēšanas rezultātos”.

Secinājumi: Man skaidrāks tā arī nav kļuvis, jo man liekas, ka Katts savā pēdējā paziņojumā vienkārši bija domājis norādījumu uz kādas noteiktas kompānijas autoritāti sociālajos tīklos, kura, kā man liekas, nosakās pēc saišu daudzuma sociālajos tīklos, uz šo kompāniju. Nekādi tālākie pētijumi šajā virzienā, tā arī man nav devuši viennozīmīgu atbildi. Kāds zina? Tad raksti to komentārā, lai pārējie arī zina.

Sociālo tīklu profili rankojas meklēšanas sistēmās

Kamēr ar pirmo jautājumu vēl joprojām man nekas nav skaidrs, tad ar šo ir viennozīmīgi skaidrs-  sociālo tīklu profili viennozīmīgi ietekmē meklēšanas rezultātus. Vēl vairāk, piemēram meklējot informāciju par kādu uzņēmumu, to konti sociālajos tīklos ir starp pašiem pirmajiem, meklēšanas rezultātos. Jo salīdzinājumā ar parastajiem web-resursiem, sociālo tīklu konti ietver sevī daudz individuālāku raksturu un ļauj uzzināt par uzņēmumu ne tik daudz no tehniskās, cik no cilvēciskās puses.

Un katrs no mums droši vien dara tieši tāpat, ja meklēšanas rezultātos mēs uzreiz ieraugam saiti uz Facebook vai Twitter kontu, mēs klikšķinām un ejam pētīt viņu profilu, jo tajā mēs parasti varam ieraudzīt daudz vairāk cilvēciskās informācijas, atšķirībā no to oficiālajām mājaslapām, kurās parasti viss ir izlaizīts līdz pēdējam sīkumam un viss tiek pasniegts oficiālā un lietišķā tonī.

Kādi ir secinājumi? Pavisam droši var nešaubīties, ka jūsu sociālo tīklu profili ir svarīgi Google, un pavisam noteikti arī tiem cilvēkiem, kuri meklē informāciju par jūsu uzņēmumu. Un tieši pateicoties regulārajiem atjauninājumiem, iepazīšanās process ar jūsu uzņēmumu kļūs daudz aizraujošāks un personiskāks.

Daudzi uzņēmumi līdz galam nenovērtē Google+ profilu izveides priekšrocības, jo mēs zinām, piemēram par Google My Business servisu, kurš palīdz mums uzreiz lietotājam parādīt izvērstu informāciju par savu uzņēmumu, un daudzi cilvēki klikšķina uz to, lai ieietu un apskatītos, kāda informācija ir tur publicēta.

Profili sociālajos tīklos tās ir tās pašas meklēšanas sistēmas.

Lielākā daļa vietējo interneta mārketologu teiks – cilvēki meklē informāciju tikai iekš Google, Bing vai tur vēl Yandexā, bet daudzi no viņiem aizmirst, ka cilvēki ļoti cītīgi meklē informāciju arī pašos sociālajos tīklos. Lūk ko par so visu raksta Pattels savā rakstā: „Mums vajag saprast, ka meklēšanas optimizācija ietver sevī arī meklēšanu pašos sociālajos tīklos”.

Tāpēc ja jūsu uzņēmums aktīvi uztur savu kontu twitterī, tad ļoti iespējams, ka cilvēki atradīs jūsu kontu izmantojot tieši iekšējo meklēšanas funkciju un piesekosies jums.

Uzņēmumiem kuriem ir pievilcīgs vizuālais kontents veiksmīgi var izmantot Pinterest un Instagram attiecīgi pareizi saliekot heštegus un precīzi klasificētus pinus.

Lūka pati par sevi aizraujoša statistika:

  1. gadā twitter sistēmas iekšpusē apstrādāja 19 miljardus meklēšanas pieprasījumu mēnesī…. (tas ir 5x vairak nekā Bing!)

Vēl 2012. gadā facebook paziņoja, ka dienā viņi apstrādā ap 1 miljardu meklēšanas pieprasījumu!

Savukārt Youtube jau sen kā apstrādā vairāk nekā 4 miljardus meklēšanas pieprasījumu mēnesī, un tajā katru minūti tiek ielieti videomateriāli kurus varētu skatīties vairāk nekā 100 stundas.

Kādi ir secinājumi? Uzņēmumiem ir nepieciešams saprast, ka tiem ir jāpaplašina savas SEO stratēģijas, un jāprasa no SEO speciālistiem precīzu plānu, ko tie taisās darīt un kā viņi to taisās paveikt, lai SEO tiktu veikts ne tikai priekš Google vai Bing, be arī sociālo tīklu iekšējām meklēšanas sistēmām.

Es jau esmu rakstījis, gan par to, kā veikt SEO priekš Google Play, vai Youtube, tāpēc lieki neatkārtošos. Savukārt tie mājaslapu optimizētāji, kuri vēl joprojām jums rāda, piemēram Google rezultātus, tādi mazi šarlatāni vien ir, jo ja viņiem jautās, kāpēc mani tur pēc tādiem vai tādiem kritērijiem nevar atrast piemēram Facebook, tad atbilde būs „Bet tas tak no manis netika prasīts, tā ir papildus opcija” LOOOL…. Nu ja, tā arī dzīvojam…

“Ne tagad” nenozīmē “Nekad”.

Ja šobrīd Google ir oficiāli pateikuši, ka sociālie signāli neietekmē SERP, tas nenozīmē, ka tā būs vienmēr. Un nav nekāda pamata uzskatīt, ka tuvākajā nākotnē sociālie tīkli būs mazāk svarīgi viedokļa formēšanā par tevi vai arī par tavu uzņēmumu internetā.

Sociālajiem signāliem var tik atgriezta to bijusī ietekme uz SERP, tāpēc uzņēmumiem ir jāturpina strādāt pie savas autoritātes nostiprināšanas un sociālos tīklus obligāti jāietver savās SEO stratēģijās.

Tiem kuri strādā ar starptautiskajiem projektiem, un it sevišķi ar ASV, ieteiktu neaizmirst par Bing, kas ir otrs populārākais meklēšanas dzinējs. Viņi apgalvo, ka šie signāli viņiem ir svarīgi un ietekmē meklēšanas rezultātu pozīcijas. Un par cik viņu tirgus daļa turpina augt, uzņēmumiem jāatcerās par šo meklēšanas sistēmu un jāprasa no SEO speciālistiem stratēģiju, ko viņi taisās darīt lietas labā.

Un visbeidzot.

Lai arī Google paziņojuši, ka viņi neņem vērā sociālos signālus, mēs tos nevaram norakstīt no SEO stratēģijām, tieši otrādāk – lielākajai daļai interneta mārketologiem ir jāsāk paplašināt savu redzējumu par to, kā tiek meklēta informācija internetā, un attiecīgi arī jāsāk pie tā strādāt, tāpēc arī iepriekšējā rakstā, jau ievadā, es rakstīju par semantisko kodolu, un tā svarīgumu (sāc taču vienreiz ar to strādāt, Karl!).

Jo pats galvenais mūsu virtuālajā vidē ir: veidot attiecības, piesaistīt, noturēt auditoriju, dalīties ar idejām un parādīt ar ko mēs esam tik interesanti. Tāpēc SEO jau pēc savas būtības ir pasākumu plāns un darbības, kas ir vērsts uz to, lai mums visiem šajā virtuālajā vidē būtu patīkamāk atrasties.

Visiem PEACE!

Posted in SEO and tagged , , , , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *