Šodien reklamējamies pie mikroinfluenceriem, bet rīt – eļektričkās.

Ziniet, nu ir mums Latvijā arī influenceri, kuriem bez 500 EUR var netuvoties. Da labi, ne tikai influenceri un tā saucamie “mēdiju” uzturētāji, bet ir arī tādi kuri gatavi pastrādāt arī par snikeru. Par laimi, gan vienu, gan otru mums pietiek, atliektiem galiem.

Par nelaimi, piķis mārketingam, daudziem  zīmoliem šajā tirgū, acīmredzami paliek aizvien mazāk un mazāk, tā ka mārketologiem (štata darbiniekiem, protams) jau tagad ir izteikti pamanāma mode, meklēt mikroinfluencerus, kuri gatavi strādāt barterī. Jā, un nebrīnies, piemēram redzot Kiviča seju simts dažādās reklāmas kampaņās, jo tas nabags, gatavs ir izdarīt jebko, par jebko.

Nu ko, lai te saka? Viss ir slikti. Tagad vēl palikuši tikai “zīmuļi” Feisbūkā, kuri ar pēdējiem spēkiem vēl cenšas parādīt, ka viss ir čībās, ka viņiem iet ļoti gut, un vari iet ieskrieties, jo ar tevīm ne par kādu barteri nerunās, lai arī viņi saprot, ka tu diez vai viņiem izkrausi tonnu kāposta, tomēr, kad tu uzzīmējies viņa apvāršņu tuvumā, viņi uzvedās, kā pie poker galda un pat ar 2 un 8 uz rokām, skatoties tev acīs, smaidot teiks: “All-in”! Jā, blefs, nu un, varbūt tu viņam noticēsi un pieņemsi viņa spēles noteikumus, ja atteiksies, viņš arī neapvainosies, jo viņš zina kādu spēli viņš spēlē. Pārējiem, teiksim kā ir – laiki pienākuši bēdīgi.

Ziniet, kas ir mikroinfluenceri? Tas nav nekas cits, kā kāpostlapas pielikšana galvai,  smadzeņu audzēja gadījumā: sajūta, ka kaut kas tiek darīts ir, bet jēgas no tā nav absolūti nekādas.

Patiesībā, to var nosaukt par budžeta dedzināšanu tricientempā, tā vietā, lai reklamētos, normālos kanālos 😉

Iespējams, man tas ir profesionālais kretīnisms, ka es neticu nevienai influencera veidotai atsauksmei, un izņēmuma gadījums varētu būt tikai tad, ja produts tiešām ir noķēris vilni, tam ir trends, pēc tā jūk prātā pat mans kaķis… Jā! Tādu superproduktu arī var popularizēt mikroinfluenceri, BET! Vienalga, viņi veido tikai infotroksni, jo citi reklāmas kanāli arī ir tajā brīdī ieslēgti.

Ziniet pie kā noved tā ķēmošanās ar mikroinfluenceriem? Produkts tiek sačakarēts, priekšstats sabojāts, un viss būs slikti. VISS.

Pārdošanas mikroinfluenceri nedod.

Trafiku arī nedod.

Jaunu produktu ar tādiem paņēmieniem, tirgū ieviest nav iespējams.

Vienīgie mikroinfluenceri, kuriem es ticu, tie kuriem ir kaut kāds savs off-ine tusiņš.

Nu un Feisītī un Instagrammā viņi šo tusiņu vienkārši uztur.

Piemēram, kosmetologi, vai stilisti, vai tur visi ispējamie konsultanti u.t.t. Lūk viņiem ir visas iespējas, jo katru dienu viņiem ir darīšanas ar 3-5-10 reāliem cilvēkiem, viņi ar tiem sarunājas, tos konsultē u.t.t. Lūk viņi var arī kaut kādā veidā kaut ko arī ietekmēt, kaut ko kaut kam ieteikt, rekomendēt. Jo viņi šīm mikroauditorijām ir  autoritātes. Jā, tur pārdošanas nebūs iespaidīgas, viņas arī būs mikro… bet nu vismaz tā, nekā vispār nekā.

Kad nepieciešams griezt – griežiet.

Neaizgāja produkts?

Nav sezona?

Nav naudas normālai reklāmas kampaņai?

Nemeklējiet laimi tur, kur viņa pat pēc noklusējuma nevar atrasties.

Viss, kas Jums atliek, spamot whatsapa čatiņos, Feisbūka domubiedru grupiņās, galu galā pie mums taču vēl darbojas kuponsaiti, jē…

Skarbi? Vismaz godīgi, jo es neaizraujos ar mikroinfluenceru modi, kura tagad ir pārņemusi daudzu prātus.

Un nobeigumam.

Viens produkta apskats pie megablogera vai influencera NAV VIENĀDS ar overdafiga produkta apskatiem pie mikroinfluencera, kurš gatavs strādāt arī barterī. Viens otru viņi aizvietot nevar, tas arī ir skaidrs. It kā liekas, sarakstiņš ar šiem influenceriem, blogeriem, šmogeriem mums ir uuuu cik garš (mums pat ir Latvijas influenceru TOP 300), bet tādi kuri gala rezultātā pretim dotu arī pārdošanas, nav praktiski neviena. Tādos sūdos arī dzīvojam.

Posted in Interneta mārketings, Viskautkas and tagged , , .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *