spelites

Taisām spēlīšu portālu un pelnam ar spēlēm. Mini instrukcija.

Šis posts būs par to, kā reāli sākt pelnīt konkrētā nišā, un varētu būt interesants ne tikai iesācējiem, bet arī affiliate mārketinga veterāniem. Kāpēc šis posts top, atbilde ir pavisam vienkārša – par cik jau tuvākajā laikā vēršu vaļā partnertīklu, kurā viena no nišām būs dažnedažādas spēlītes, un zinot to, ka daudzi tīkli nemaz neņem pretim šos piedāvājumus, jo… lai cik tas dīvaini nebūtu, par to ka šī niša tiešām ir arī finansiāli pievilcīga, nezina, ne tikai daudzi webmāsteri un afilileiteri, bet arī partnermarketinga tīklu menedžeri… jā…tā nu gan ir. Lab, daudzi jau zin, tikai nevar parādīt, kā beidzot strādāt ar šo nišu. Un spēlītes es jums teikšu – iet ļoti, ļoti labi.

Tas, ka šo spēļu izplatītāji gatavi maksāt pat tikai par to, ka jūsu piesaistītā auditorija  vienkārši ieinstalēs spēlīti telefonā, vai to paspēlēs pat bez maksas,  uzskatāmi demonstrē to, ka tā ir viegli iegūstama auditorija, par kuru jums gatavi maksāt un nevis vienkārši gatavi, bet atsevišķos gadījumos šādas attīstītas spēlīšu platformas prasa tiešām grandiozus ciparus, lai tikai tajā nopublicētu spēli.

To, ka pieprasījums pēc šāda veida projektiem ir, apskatoties kaut vai lokālā mērogā, varu pieminēt tikai dažus piemērus, piemēram: inbox.lv/games šiem ir otra apmeklētākā sadaļa, draugiem.lv spēlīšu daļa arī ģenerēja pamatīgu apmeklējumu, feisbuka gamelands un zynga, delfi spēles, kasjauns, tvnet spēles ut.t., bet domu jūs sapratāt… spēlītes cilvēkiem spēlēt patīk, viņi to dara, un spēlē tiešām daudz, sākot ar bērniem, beidzot ar ofisu klerkiem, un pat pensionāriem.

Problēma sākas arī tajā, ka lielākajā daļā gadījumu šiem oferiem partnertīklos ir aizliegts “Social”, “Google Adwords” u.c.  trafiks (apmeklētāju plūsma). Attiecīgi, te arī sākas daudzu webmāsteru pirmās grūtības, jāāāā.. Jo šiem jāsāk domāt kur ņemt apmeklējumu, lai tas būtu pietiekami lēts un tā būtu arī pietiekami daudz. Bet zināšanu ļoti daudziem trūkst, to zina jebkurš partnerprogrammu menedžeris, tāpēc ir jāceļ partneru zināšanu līmenis, kaut vai tādā veidā.

Par maksas trafika avotiem uzrakstīšu citreiz, tur ir mazliet cits līmenis, un līdz tam vēl ir jānonāk. Bet šoreiz,šī faktiski būs instrukcija, kā to izdarīt no nulles, saviem vai arī “gandrīz saviem” spēkiem. Laižam!

Domēns un hostings.

Daudziem šie vārdi jau sāk likt aizdomāties, par to ka nu tik sākās elles deviņi apļi, atkal hostingi, atkal domēni, reģistiri u.t.t. īsāk sakot viss ir slikti. Es pateikšu vienkārši – nebaidieties! Hostings var saukt arī par mammu, bez kuras neviens bērns pasauli neieraudzītu, un domēns ir tieši tas pats, kas katra cilvēka vārds, lai mūs atrastu mazliet vienkāršāk, nevis rakstot garas ciparu rindas savā interneta pārlūkā. Šo es atkal rakstu tiem lasītājiem, kuri ienāk šajā blogā un ir absolūti nesaistīti ar tādām interneta lietām iepriekš.

Paldies Dievam, mūsdienās viss ir tādā līmenī, ka domēni un hostingi nopērkami gluži tikpat vienkārši, kā jebkura cita lieta, kas nopērkama internetā. Un pat tad ja nezināt, kā pie tā visa pieķerties, vienkārši sazinieties ar kādu hostinga pakalpojumu sniedzēju, un pasakiet ko jums īsti vajag, un es domāju, ka attiecīgā kantora menedžeris pat visu izdarīs jūsu vietā. Šajā gadījumā jums nekas īpašs arī nav vajadzīgs, jums būs lapa kuras datubāzei vajadzēs sākumam ap 500Mb vietas uz hostinga servera cietā diska, un tam vajadzētu būt standarta piedāvājumam, kā jebkuras citas vietnes īpašniekam.

Daudziem saviem projektiem izmantoju hostinga pakalpojumu sniedzēju Bizzigo, un n-to gadu laikā, viņi man ir palīdzējuši miljons problēmu gadījumā. Jo sevi par programmētāju arī es nevaru uzskatīt, lai kā es to gribētu. Tāpēc, nenokariet rokas un zvaniet šim uzņēmumam, saite uz kontaktiem te: http://www.bizzigo.lv/hostings-kontakti/. Šajā posmā jūs iztērēsiet aptuveni +/-50EUR un varat aizmirst par maksājumiem uz turpmāko gadu.

Atruna: Var protams darīt tā: aiziet uz kādu websaitu konstruktoru, katram tur ir plāns par velti, kurš būs uz viņu CMS, un sēdēs uz viņu adreses, tad tas tiešām sanāks par velti, tomēr… gandrīz viss pārējais tad jums ir lieki, pārējiem instrukciju turpināšu.

CMS izvēle.

Un jau atkal… kārtējais svešvārds daudziem no kura gribās mukt, tikai tā iemesla dēļ, ka viss tas liekas par sarežģītu. Un vēlreiz gribu jūs pārliecināt – pirmais jautājums kuru uzdos jums hostinga pakalpojumu sniedzējs, vai arī ne pirmais. Kādu CMS jums pieslēgt? Nu un arī to viņi jums izdarīs, absolūti bez jebkādas piemaksas. Es apstātos uz WordPress izvēles, jo tam ir pietiekami daudz jau gatavu šablonu (lapu ārējo izskatu), tie ir viegli pielāgojami un pārveidojami.

Jo galu galā, ja arī jūs negribat vai arī nemākat ar šo CMS apieties, ir viegli sameklēt cilvēkus, kuri to izdarīs jūsu vietā, pat par simboliskām naudām. Lai arī ar bezmaksas WordPress šabloniem ir pilns internets, es reti izmantoju, kādu ne-premium versiju, aizeju nopērku kādu gatavu Premiumu, un krāmēju virsū. Maksas premium šabloni pieejami, manuprāt jau no 80$ un uz augšu. Izvēlos tos tikai tāpēc, ka tie parasti ir kvalitatīvāk nostrādāti un galu galā, ja es tos varu atļauties, tad kāpēc to nedarīt?

Lai tev neliktos, ka CMS ir kaut kāda elles mašīna, pielikšu skrīnu uz šī raksta tapšanas brīdi. Nu nav tur nekā tāda… piekrīti? Un jau pēc pirmajām minūtēm tu sapratīsi tieši to pašu, tāpēc nebaidies un eksperimentē! Tiem, kuriem CMS nav nekāds svešvārds, neko jaunu te neparādīju, bet iesācējiem, pilnīgi noteikti.

Bet, kā jau teicu, ir ļoti daudz šablonu (lapu ārējo izskatu) kuri pieejami par brīvu. Tomēr jau atkal atgriežamies pie jautājuma – cik daudz to vēlēsaties pārveidot, vai arī cik to vajadzēs pilnveidot katrā konkrētajā gadījumā. Domāju, ka vienkāršu, bet jau gatavu lapu, jūs iegūsiet robežās ap 300EUR (uzsvaru liekam uz vienkārši, jo par katru “navarotu”, gluži, kā jaunam auto salonā, ir jāpiemaksā). Jā, nu tā dzīvē ir iekārtots, par visu ko nedari pats, parasti ir jāmaksā kādam citam. Tātad kopā mēs esam notērējuši jau apm. 350EUR.

Spēļu piemeklēšana konkrētajai nišai.

Par cik spēlītes iedalās vēl arī vairākās kategorijās, mums ir jāsāk iedziļināties konkrētajā nišā, jāsāk meklēt pieejamā informācija, cik daudz un kur mēs to varētu savākt, kā mēs to pēc tam varam izmantot (piemēram autortiesības) u.t.t. Šo informāciju jūs ātri vien atradīsiet angļu valodas resursos, ja vien mākat izmantot Google. Īsāk sakot, aptuveni pārs dienās, pat nekur nesteidzoties, jūs savāksiet 100 un pat 200 spēlītes, jo daudzas spēles šādā veidā tiek reklamētas vēl ilgi pirms oficiālās relīzes un ir pieejamas bez maksas.

Pievienojam spēlītes savam “mega projektam”.

Var to darīt ar “rociņām” un tur nekā saržģīta nav, bet var to arī automatizēt. Tas viss paliek jūsu ziņā. Vienkāršības labad paskaidrošu, kā šo procesu ar konkrētā CMS palīdzību to var izdarīt. Wordpresā ir tāda ļoti laba funkcija : postu imports/eksports. Nu tad, kas maisa paskatīt saņemamos xml failus un ģenerēt uz PHP tādu failu ar visām spēlītēm? Tas ir – izveidot tādu xml failu: (šo ja iedosiet programmistam, tad viņš ātri noorientējoties sataisīs par 15 min.): spēļu nosaukumu vietā pagaidām izveidot: game1, game2, game3 u.t.t. Rubrikas, preview un tegus var neizvietot. Un spēles tekstam paredzētajā vietā – vienkārši izmantot spēles fleša izsaukšanas funkciju. (Kā to ielikt savā vietnē, atrast var jebkurā līdzīgā vietnē, paskatoties izejas kodā). Viss?  Nē nav gan viss… palikuši ir spēļu apraksti.

Kur ņemt spēļu aprastus?

Ja strādājam ar latviešu auditoriju. Būs vien javeido pašiem ar rokām, vai arī kādā spēlētāju forumā jālūdz palīdzība, te nu neko darīt. Bet varbūt esmu ko palaidis garām, ja tā, tad droši iedodat saiti. Par laimi šie apraksti nav jāveido, kā šis “palags”, pietiks ar vidēji 700 simboliem. Tāpēc kopējais rakstāmā daudzums nav nemaz tik liels un tāpēc atrokām piedurknies un metamies kaujā!

Atsevišķi, bet svarīgi momenti.

Wordpresā ir samērā vienkārši izvadīt galvenajā lapā visus rakstus  2-3-4 kolonnās. Optimāli, būtu 3, bet var arī 4. Šo der atcerēties izvēloties šablonu. Spēļu nosaukumu vienmēr dublējiet, gan angliski, gan latviski, piemēram: (Kauja/Battle). Pievērsiet uzmanību galvenajai lapai un pārs SEO ieteikumiem, jo tieši  tā ģenerēs organic search trafiku.

Nekad netaisiet tādu nosaukumu:  Online spēle Nāriņa, spēlēt bez maksas! (tā dara lielais vairums, attiecīgi arī konkurence būs daudz lielāka).

Pareizs nosaukums būtu: Spēles par Nāriņu: online versija + jaunumi 2017, 2018 u.t.t

Ļoti svarīgs moments!

Pievērsāt uzmanību gadam? Spēles aprakstā vai virsrakstā ir jābūt tekošajam gadam un parūpējieties par to, lai tajā būtu arī visi spēles atjauninājumi, jo tikai tā jums sāks veidoties lojālā auditorija, kura zinās, ka pie jums ir atrodams viss tas, ko jūs arī viņiem esat solījuši. Jo nav nekā briesmīgāka, kā saniknots lietotājs, kurš cenšās sameklēt Googlē vismaz vienu vietni, kur varētu uzspēlēt šo spēlīti, un viņš atkal tiek piemānīts. Parūpējieties par savas vietnes ātrdarbību, nav jābūt superjaudīgam hostingam, bet tam ir jāstrādā, kā “kalašņikova automātam” -ātri, vienkārši un visu laiku.

Nav jācenšās uzreiz sarakstīt visus spēļu virsrakstus un aprakstus, izveidojam startā 30 -40 spēlītēm, un tad šo procesu varam mierīgi vilkt, jo kamēr meklēšanas dzinēji apēdīs jūsu vietni un to pamanīs, arī tam ir vajadzīgs laiks.

Dodamies uz webmasters: https://www.google.com/webmasters/ šeit nostiprināsiet savas īpašumtiesības uz domēnu un varēsiet sekot līdzi jūsu organiskā trafika rezultātiem. Lai to izdarītu, jums palūgs verificēt savu vietni, ka jūs esat tās īpašnieks, tāpēc ja jums vēl nav sava Google akaunta, tad tas būs jātaisa, un vēl arī jāpieslēdz GA izsekošanas kodu savam projektam, kas darās arī elementāri. https://analytics.google.com/ (šo es jau rakstu pilīgiem iesācējiem, lai instrukcija būtu saprotamāka)

Ienākošās saites SEO mērķiem var pirkt ne ātrāk, kā pēc 4 mēnešiem, un tikai tad, kad viss darbs jau ir izdarīts. Bet domāju, ka latviešu versijas gadījumā to vispār var nedarīt, jo konkurence ir niecīga, lai neteiktu, ka mikroskopiska.

Kas mums sanāks galu rezultātā?

Iegūsim aptuveni 1000 unikālos apmeklējumus dienā. Reāli. Katram kuram ir mājās skolas vecuma bērni, var paskatīties, ko viņi dara pie saviem datoriem un planšetēm. Viņi var stundām “bliezt” visas iespējamās spēlītes, skatīties strīmus, un ko tik visu nē. Jā, un tā ir 99% gadījumos, un tad vakarā atgiežās ģimenes galva, lai visus izdzenātu pa stūriem, katram iedodot citu nodarbošanos, lai ….. piesēstos pie kompja un sāktos viņa World of Tanks, vai Battlefield 4stundu sesija…jāāāāā ))) ir interesanti, kad zini savu auditoriju. Ir tāda anekdote: kāpēc vakaros mājās ir miers? Jo visi sēž katrs pie sava datora.

Nu un kas mums sanāk galu galā, vidēji par spēlēs instalāciju partnerprogrammās maksā ap 1,5EUR, apmēram tikpat par reģistrēšanos, bet ir arī apamksas modeļi uz Rev/Share, kad tu saņem naudu no pirkumiem, ko šie spēlētāji veic, spēlītes gaitā. Īsāk sakot, šāds prodžekts bez jebkādām galvassāpēm var veidot stabilus ienākumus +/- 300EUR mēn.,(Ja strādāsim tikai uz Latvijas tirgu). Jā, jā, es jau redzu kā daudzi iesmīnēs, 300eur/mēnesī…kas tā par figņu – atbildēšu vienkārši: “Sāciet pelnīt kaut 300 un tad varam runāt tālāk, jo dīvānfilozofu ir vairāk nekā es spēju saskaitīt.”  Vienreiz izejot cauri šim procesam, jums jau būs viss, kas jums nepieciešams, lai izveidotu šādu vietni, varam sākt mērgoties. Lipinam jaunus projektus, bet jau 10x vieglāk un arī daudz ātrāk.

Šo es piebildīšu tikai tamdēļ, lai jūs saprastu, ka 300eiro ir minēts tikai kā orientējošais piemērs, un ja jūs spēsiet saveidot šādus projektus ar spāņu, franču, vācu, portugāļu un citām valodām, es esmu vairāk nekā pārliecināts, šī summa augs . Galu galā, ja jums negribās ar šādi izveidotu projektu pēc tam arī vēl ņemties, tirgojiet viņu prom, es domāt, ka pircēju būs pietiekami, un cena pēc vienkāršotas standarta formulas varētu būt: gada apgrozījums dalīts ar 2.

Te nav nekādas burvju podziņas ar uzrakstu “NAUDA”. Viss tas ir darbs, kas ir jādara! Tāpēc arī pie manis nevienā webinārā nekāda ūdens nav bijis un nebūs, nākošajam tu vari pieteikties vēl apmēram vienu nedēļu. Un galu galā, ja tu pieņemsi lēmumu, ka šis varētu būt interesants un izmēģināšanas vērts projekts, tā arī zini: Es jau tuvākajos datumos padarīšu publiski pieejamu parnermārketinga tīklu, kurā tu varēsi izmēģināt savus spēkus, pielietojot šeit iegūtās zināšanas.

Negaidiet brīnumus, es neticu, ka jau 1. mēnesī jūs spēsiet kaut ko atpelnīt no šī projekta… bet tas, ka jūsu peļņa sāks augt, tāpat kā arī apmeklējums, ja spēsiet nenolaist rokas, tad viss noteikti sanāks! Es to varu garantēt! Ja tu vēlies realizēt šo ideju, bet tu vēl šaubies, uzsit man pa kontaktiem, mēs noteikti vienosimies, kā es tev varu palīdzēt jebkurā šeit aprakstītajā momentā.

Gribās nobeigt šo visu ar citātu: “Galvenis ir ticēt tam ko dari, un tad viss izdosies!”

Posted in Partnermārketings and tagged , , .

3 Comments

  1. Kur kāds praktisks piemērs? Teorija, teorija, teorija – lūdzu skrīnšotus un konkrētus ciparus 🙂

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *